رهبر حزب کارگر انگلیس، حمله به سوریه را محکوم کرد/ حمله به دمشق کمتر از جنایت جنگی نیست

رهبر حزب کارگر انگلیس، حمله به سوریه را محکوم کرد/ حمله  به دمشق کمتر از جنایت جنگی نیست
شنبه 25 فروردين 1397 - 14:34

رهبر حزب کارگر انگلیس از حملات هوایی آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه به عنوان اقدامی یاد کرد که به لحاظ حقوقی زیر سوال است.

العالم ـ  اروپا

روزنامه گاردین انگلیس گزارش داده، جرمی کوربین روز شنبه ضمن محکوم کردن حمله هوایی آمریکا و متحدانش به سوریه گفته است که این اقدام کمتر از جنایت جنگی نیست.
رهبر حزب کارگر انگلیس خاطرنشان کرده، ترزا می'، نخست وزیر، باید برای مشارکت لندن در این حمله، موافقت پارلمان را می گرفت. 
کوربین گفته، بمب ها باعث نجات جان انسان ها و یا برقراری صلح نمی شوند. همانگونه که وزیر دفاع آمریکا تصدیق کرد، این حملات که به لحاظ حقوقی زیرسوال است صرفا باعث تشدید تنش می شود و از این رو، باعث ایجاد ارتکاب جنایات جنگی می شود.
وی از سران کشورش خواست تا به جای فرمان بردن از دستورات واشنگتن و ایجاد خطر برای نیروهای نظامی ارتش انگلیس، برای برقراری آتش بس در سوریه، نقش رهبر را ایفا کنند.
کوربین تاکید کرده، ترزا می باید به جای دنباله روی از ترامپ، به دنبال جلب موافقت پارلمان باشد.

به دنبال حمله هوایی صبح امروز (شنبه) آمریکا،فرانسه و انگلیس به سوریه، ترزا می نخست وزیر انگلیس با صدور بیانیه ای، این حمله را توجیه و تلاش کرد که آن را نه تجاوز به خاک یک کشور، بلکه اقدامی برای توسعه صلح جهانی نشان دهد. وی این حمله را تنها واکنشی به حادثه شیمیایی اخیر در شهر دومای سوریه دانسته و مدعی شده که هدف از آن «دخالت در جنگ داخلی و تغییر رژیم» نبوده است.

پربیننده ترین خبرها