دعوت از مردم عراق برای تظاهرات با پرچم سوریه

دعوت از مردم عراق برای تظاهرات با پرچم سوریه
شنبه 25 فروردين 1397 - 18:48

مقتدی صدر رهبر جریان صدر تجاوز نظامی آمریکا و فرانسه و انگلیس به سوریه را محکوم کرد و آن را تهدید کننده کل منطقه دانست.

العالم - سوریه

به نقل از شبکه تلویزیونی السومریه نیوز، دفتر مقتدی صدر رهبر جریان  صدر سوال کمیته مرکزی ناظر بر اعتراضات مردمی در عراق را منتشر کرد که در آن آمده است: حمله امروز آمریکا با کمک انگلیس و فرانسه به سوریه بر شما پنهان نیست. این امر آزار و ظلم به ملت برادر سوریه است و تبعات فاجعه‌باری بر کل منطقه و خصوصا عراق دارد. ما قصد داریم که فردا یکشنبه تظاهراتی مردمی در میدان التحریر برای محکوم کردن این تجاوزگری سه جانبه و حمایت از ملت سوریه برگزار کنیم و چشم انتظار حمایت و کمک شما هستیم.

مقتدی صدر در پاسخ گفت: "من از شما کمال تقدیر و تشکر را دارم زیرا این امر بیانگر مسئولیت پذیری و محبت شما به ملت‌ها و مخالفت با ظلم و ظالمان است. بله، خوب است که همه اقشار عراق از عرب، کرد و سنی و شیعه و سایر ادیان به خیابان‌ها بیایند تا مخالفت خود را با تعدی به ملت‌ها به طور کلی و خصوصا ملت سوریه در قالب تظاهراتی گسترده، مسالمت آمیز و همزمان در استان‌های خود نشان دهند.

وی افزود: این تظاهرات برای این است که مخالفت خود را با حمله تروریستی که تبعات آن همه‌گیر است و مشکلات و مصیبت برای کل منطقه و به طور خاص برای عراق به همراه خواهد آورد، اعلام کنند.

مقتدی صدر همچنین بر لزوم این نکته تاکید کرد که در این تظاهرات تنها پرچم‌های سوریه و عراق برافراشته شود.

اکرم الکعبی دبیرکل جنبش النجباء در عراق از فراخوان مقتدی صدر برای برگزاری تظاهرات میلیونی در محکومیت تجاوز نظامی آمریکا و متحدانش به سوریه استقبال کرد.

پربیننده ترین خبرها