نشست شورای امنیت در خصوص سوریه/ پیش‌نویس روسیه رای نیاورد

نشست شورای امنیت در خصوص سوریه/ پیش‌نویس روسیه رای نیاورد
شنبه 25 فروردين 1397 - 20:03

روسیه پیش نویس قطعنامه ای را در شورای امنیت مطرح کرد که تجاوز نظامی آمریکا و متحدانش به سوریه را که ناقض منشور سازمان ملل متحد است محکوم می کند.

العالم - سوریه

 شورای امنیت سازمان ملل در پی حمله سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه امشب تشکیل جلسه داد؛ این جلسه به درخواست روسیه صورت می گیرد.


گوترش: همه باید به منشور ملل متحد عمل کنند


نماینده روسیه در سازمان ملل: حملات هوایی به سوریه ویران کننده نظام روابط بین الملل است 


نماینده فرانسه در سازمان ملل: هیچ تردیدی نیست که نظام بشار اسد مسئول حملات شیمیایی در شهر دوما است

وی در نطق خود در نشست اضطراری سازمان ملل افزود: حمله ما به سوریه هماهنگ با منشور سازمان ملل متحد و برای جلوگیری از وقوع فاجعه برای مردم سوریه صورت گرفت، منشور سازمان ملل برای حمایت از جنایتکاران وضع نشده است.

نماینده فرانسه تاکید کرد: استفاده از تسلیحات شیمیایی علیه شهروندان غیر نظامی جنایت جنگی است، این حمله ضروری بود و محکم و به طور محدود انجام شد، بزودی پیش نویس قطعنامه ای را علیه سوریه ارائه می دهیم.


بشار الجعفری: آمریکا، فرانسه و انگلیس فورا به حمایت از تروریست‌ها در سوریه پایان دهند


پیش‌نویس پیشنهادی روسیه برای محکومیت حملات امروز آمریکا و متحدانش به سوریه، در شورای امنیت رأی نیاورد

گفتنی است؛ صبح امروز ائتلاف سه جانبه آمریکا، فرانسه و انگلیس با شلیک بیش از 100 موشک سوریه را هدف گرفتند، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد پدافند هوایی سوریه بیش از 70 موشک را منهدم کرده است.

در جریان این حملات نزدیک به 6 غیر نظامی در حومه غربی حمص مجروح شدند.

ائتلاف متجاوز به سوریه مدعی است دولت بشار اسد از سلاح شیمیایی در دوما استفاده کرده است اما برای این ادعا سندی ارائه نمی کند.

بسیاری از کشورها امروز تجاوز ظارلمانه به سوریه را محکوم و خلاف قانون بین المللی دانستند؛ لاوروف وزیر خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام کرد غرب سندی دال بر حمله شیمیایی دولت قانونی سوریه در دست ندارد، وی تاکید کرد: مکرون می گوید که نمی تواند اسنادی را دال بر استفاده دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی در دوما ارائه کند، امریکا و متحدانش با استناد به گزارش های منتشر شده در شبکه های اجتماعی به سوریه حمله کردند.

پربیننده ترین خبرها