در نشست اضطراری شورای امنیت

گوترش: همه باید به منشور ملل متحد عمل کنند

گوترش: همه باید به منشور ملل متحد عمل کنند
شنبه 25 فروردين 1397 - 20:20

دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار جلوگیری از هراقدامی شد که رنج مردم سوریه را بیشتر می کند و گفت: یادآوری می کنم که همه باید به منشور ملل متحد و قوانین بین الملل پایبند باشند.

العالم - سوریه

آنتونیو گوترش روز شنبه به وقت محلی در نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد که به درخواست روسیه علیه اقدام یکجانبه آمریکا، انگلیس و فرانسه در حمله نظامی به سوریه برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد.

وی ادامه داد: من گزارش های حمله به سوریه از طرف امریکا،‌انگلیس و فرانسه را پیگیری می کردم. بر اساس گزارش اهداف این حمله سه نقطه بوده است که گفته اند در آنها تاسیسات ساخت سلاح شیمیایی قرار داشته است. 

گوترش اضافه کرد: به عنوان دبیرکل سازمان ملل باید به همگی یادآوری کنم که اعضا باید بر اساس منشور سازمان ملل و قوانین بین الملل عمل کنند و منشور سازمان ملل در این موضوع کاملا واضح است. 

وی با بیان این که از اعضای شورای امنیت می خواهم که با هم متحد باشند، اظهار کرد: از هر اقدامی که رنج مردم سوریه را بیشتر می کند، اجتناب کنند و اقدامی نکنید که اوضاع از کنترل خارج شود. 

دبیرکل سازمان ملل متحد از این که شورای امنیت نتوانسته است به مکانیزم موفقی برای جلوگیری از استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه دست یابد، ابراز تاسف کرد و از اعضای این شورا خواست تا در این باره اقدام کنند. 

گوترش گفت: احتمال استفاده از سلاح شیمیایی نیاز به تحقیقات و بررسی متخصصان دارد. من از تحقیقات سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی حمایت می کنم. 

وی ادامه داد: سوریه امروز بزرگترین تهدید امنیت بین الملل محسوب می شود. این کشور درگیر جنگی ست که پر از گروه های مسلح از هر جای دنیا و گروه های تروریستی ست. 

دبیرکل سازمان ملل بار دیگر تاکید کرد که هیچ راه حل نظامی در سوریه وجود ندارد و تنها راه حل سیاسی است، اظهار کرد: برای هشت سال مردم سوریه رنج کشیده اند، تحت محاصره بودند،‌ گرسنه مانده اند،‌ خشونت جنسی کشیده اند و کشته شده اند. 

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها