دبیرکل ناتو:حامی حمله به سوریه بودیم

دبیرکل ناتو:حامی حمله به سوریه بودیم
شنبه 25 فروردين 1397 - 22:09

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) پس از پایان نشست شورای ناتو گفت: 'همه اعضای ناتو از حمله نظامی آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه حمایت کردند'.

العالم - سوریه

در پی حملات تجاوزکارانه آمریکا و متحدان اروپایی اش به سوریه ، شورای ناتو عصر شنبه در بروکسل در جلسه ای فوق العاده در سطح سفیران تحولات سوریه را مورد بررسی قرار داد. 

'ینس استولتنبرگ' دبیرکل ناتو در کنفرانس خبری پس از این نشست اعلام کرد: 'نمایندگان فرانسه، انگلیس و آمریکا سایر اعضای ناتو را از جزئیات حمله نظامی بامداد شنبه به سوریه و همچنین اقدامات غیرنظامی دیگر برای تضمین اجرای کنوانسیون منع اشاعه سلاح های شیمیایی آگاه کردند. سه متحد ناتو (آمریکا ، انگلیس و فرانسه) تاکید کردند که اطلاعات زیادی حاکی از این بوده است که رژیم سوریه مسئول حمله علیه غیرنظامیان در دوما در تاریخ 7 آوریل (شنبه 18 فروردین) بوده است'. 

دبیرکل ناتو گفت: 'همه کشورهای عضو ناتو حمایت خود از عملیات شب گذشته با هدف تقلیل توانایی تسلیحاتی شیمیایی رژیم سوریه و بازدارندگی در برابر حملات بیشتر را اعلام کردند. ناتو کاربرد مکرر سلاح های شیمیایی را به شدت محکوم می کند و از رژیم سوریه و حامیان آن می خواهد که اجازه دسترسی های انسانی سریع ، پایدار و بدون مانع را بدهند'. 

وی افزود: ناتو از تلاش های سازمان ملل برای رسیدن به حل و فصل سیاسی پایدار در سوریه حمایت می کند. ما از همه حامیان سوریه بخصوص روسیه می خواهیم که مسئولیت نشان دهند و مشارکت رژیم سوریه در فرایند ژنو را تضمین کنند. ناتو همچنان به ائتلاف برای شکست داعش متعهد است. شکست تروریسم یکی از هدف های کلیدی کشورهای ما و یکی از چالش های مهم برای ثبات منطقه است. 

دبیرکل ناتو صبح امروز نیز در بیانیه ای از حمله آمریکا و متحدانش به سوریه استقبال کرد و گفت : 'این حمله توانایی و ظرفیت تسلیحات شیمیایی سوریه را کاهش خواهد داد'. 

سازمان ناتو همانند آمریکا و متحدانش درحالی تلاش می کند تجاوز نظامی به سوریه را تحت لوای مبارزه با سلاح های شیمیایی توجیه کند که هیچ تحقیقات رسمی درخصوص این ادعاها انجام نشده و بسیاری از تحلیلگران عقیده دارند که هدف از این اقدام فراری دادن گروه های تروریستی از شکست قطعی در صحنه میدانی در سوریه است. 

وزارت امور خارجه سوریه امروز با محکوم کردن تجاوز آمریکا، انگلیس و فرانسه به خاک خود، آن را نقض آشکار قوانین بین المللی، اصول و اهداف منشور سازمان ملل دانست و اعلام کرد: تجاوز رژیم های زورگو ناشی از احساس شکست توطئه آنها علیه سوریه است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها