سوری‌های آمریکا علیه تهاجم غرب به سوریه تظاهرات کردند

سوری‌های آمریکا علیه تهاجم غرب به سوریه تظاهرات کردند
يکشنبه 26 فروردين 1397 - 07:47

شماری از شهروندان سوری-آمریکایی در ایالت پنسیلوانیای آمریکا علیه حمله به سوریه تظاهرات کردند.

العالم- سوریه 

به نقل از آسوشیتدپرس، این تظاهرات در شهر «آلن تاون» ایالت پنسیلوانیا و به مناسبت گرامیداشت روز استقلال سوریه برگزار شد که به صحنه اعتراض علیه حمله به سوریه نیز تبدیل شد.
روز استقلال سوریه 17 آوریل (28 فروردین) است اما مراسم آن در آلن تاون روز شنبه برگزار شد. سوریه در سال 1946 از فرانسه استقلال یافت.
معترضان به زبان عربی شعار سر داده و سرود ملی سوریه را خواندند. آنان پرچم و تصاویر بشار اسد رئیس جمهوری سوریه را برافراشتند. معترضان حمله موشکی آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه را غیرقانونی اعلام کردند.
آمریکا، انگلیس و فرانسه بامداد شنبه (25 فروردین) به سه هدف در سوریه حمله کردند که به ادعای آنها اماکن تولید و نگهداری سلاح های شیمیایی بوده است.
پروژه حمله به سوریه هنگامی کلید خورد که تروریست های سوری مدعی شدند که شهر دومای سوریه شامگاه شنبه (18 فروردین ماه) هدف بمباران شیمیایی قرار گرفته و ‏در جریان آن 75 سوری کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند‎. بهانه حمله به سوریه ادعای استفاده دمشق از سلاح شیمیایی در حمله به دوما بود؛ ادعایی که هیچ ناظر بین المللی آن را تایید نکرده است. 
آمریکا پس از یک هفته هیاهو درباره ادعای حمله شیمیایی به شهر دوما و خط و نشان های توییتری ترامپ برای اقدام نظامی علیه سوریه، بامداد شنبه 105 موشک با همکاری انگلیس و فرانسه به خاک سوریه شلیک کرد که 71 فروند آن را سامانه دفاع هوایی دمشق بلافاصله رهگیری و منهدم کرد.
سامانه های ضد هوایی سوریه با موشک های متجاوزان آمریکایی در دمشق و حمص سوریه مقابله کردند.
وزارت اطلاع رسانی سوریه از شهروندان خواست به ادعاهای رسانه هایی که عمدا و یا بدون اطلاع به بزرگ نمایی اهداف تجاوز آمریکا و متحدانش اقدام می کنند، توجه نکنند.
صدها نفر از شهروندان سوری در میدان اموی شهر دمشق در حمایت از دولت و ارتش سوریه تجمع کردند. زندگی در دمشق بعد از تجاوز آمریکا و هم پیمانانش عادی است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها