در پی تجاوز موشکی آمریکا و همپیمانانش به خاک سوریه؛

نماینده پارلمان روسیه خواستار فروش «اس 300» به ایران،کره شمالی و سوریه شد

نماینده پارلمان روسیه خواستار فروش «اس 300» به ایران،کره شمالی و سوریه شد
يکشنبه 26 فروردين 1397 - 10:57

یکی از نمایندگان پارلمان روسیه در پی حمله واشنگتن و همپیمانانش به خاک سوریه، خواستار فروش سامانه‌های «اس 300» به ایران، کره شمالی و سوریه شد.

العالم _ اروپا

«الکساندر شرین» معاون اول رئیس کمیته دفاعی مجلس دوما پارلمان روسیه در گفت‌وگوی روز شنبه (دیروز) به وقت محلی با خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» گفت که روسیه باید سامانه‌های دفاع هوایی «اس 300»را به ایران، کره شمالی و سوریه عرضه کند و در عین حال به نظامیان این کشورها، طریقه استفاده از این سلاح را آموزش دهند.

اوایل روز شنبه، «سرگئی رودسکوی» رئیس اداره عملیاتی ستاد مشترک ارتش روسیه اعلام کرد که مسکو احتمالاً در پی تجاوز موشکی آمریکا، انگلیس و فرانسه به خاک سوریه، فروش سامانه‌های اس 300 به دمشق را مورد بررسی قرار می دهد.

شرین در این خصوص تصریح کرد: «ضروری است که نه تنها ارائه سامانه‌های دفاع موشکی را مورد بررسی قراردهیم، بلکه تحویل (این سامانه‌ها) با افرادی همراه شود که بتوانند به پرسنل این کشورها آموزش دهد به طوریکه سوریه، ایران و کره شمالی بتوانند این سامانه‌ها را در صورت خواست، نصب کنند».

این مقام روس در ادامه افزود: «قرار بود مدت‌ها پیش این سامانه‌ها فراهم شود....اگر تمایلی به مرگ سربازان و افسران نظامی خود نداریم، اگر نمی‌خواهیم از جنگ‌های وسیع با از دست رفتن جان غیرنظامیان چیزی بگوییم، (راه‌حل)بسیار ساده است: سامانه اس 300».

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها