ماس: آلمان در دستیابی به راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه مشارکت می‌کند

ماس: آلمان در دستیابی به راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه مشارکت می‌کند
يکشنبه 26 فروردين 1397 - 12:25

وزیر خارجه آلمان ضمن تاکید دوباره بر اینکه حل بحران سوریه باید به وسیله راهکاری سیاسی پیگیری شود اعلام کرد که برلین در این روند مشارکت خواهد داشت.

العالم _ اروپا

«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان از پیگیری راهکاری قدرتمند به منظور دستیابی به راهکاری سیاسی در زمینه بحران سوریه حمایت کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، ماس روز شنبه در این مورد گفت: «تنها راهکار سیاسی است که می‌تواند به صلح پایدار در سوریه منجر شود.» وی گفت که دولت آلمان قصد دارد تا در راهکار سیاسی مشارکت داشته باشد تا از همه ابزارهای دیپلماتیک استفاده کند و مذاکرات را به نتیجه برساند. به همین دلیل برلین از راه‌های ارتباطی با روسیه هم استفاده می‌کند تا به این وسیله اقدامی سازنده را پیگیری کند.

بر این اساس آلمان می خواهد با همکاری فرانسه در زمینه دستیابی به راهکاری جهانی با استفاده از کشورهای با نفوذ در جهت تحقق راهکار سیاسی اقدام کند. وزیر خارجه آلمان در این مورد گفت که در مرحله نخست باید تسلیحات در سوریه از بین بروند و کمک‌های بشردوستانه در اختیار مردم این کشور قرار بگیرد.علاوه بر این تشکیل دولت انتقالی، اصلاحات در قانون اساسی و برگزاری انتخابات ضروری است.

وزیر خارجه آلمان در عین حال از اقدام نظامی آمریکا، سوریه و فرانسه به سوریه دفاع کرد و این اقدام را اینطور توجیه کرد که روسیه چند ماه است که جلوی اقدامات شورای امنیت سازمان ملل متحد در زمینه تسلیحات شیمیایی سوریه را گرفته است و به همین دلیل این نهاد قادر نیست که وظایف خود را انجام دهد.

پربیننده ترین خبرها