پیش نویس جدید کشورهای متجاوز سوریه به شورای امنیت

پیش نویس جدید کشورهای متجاوز سوریه به شورای امنیت
يکشنبه 26 فروردين 1397 - 13:28

آمریکا، انگلیس و فرانسه پیش نویس جدید قطعنامه مربوط به سوریه را برای بررسی استفاده از تسلیحات شیمیایی در این کشور به شورای امنیت ارسال کرده اند.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش اسپوتنیک، روزنامه لیبریشن با استناد به متن این پیش نویس گزارش داده، پیش نویس جدید سه کشور حمله کننده به سوریه شامل درخواست «تامین و  ارسال بدون دخالت و مانع کمک های بشردوستانه، آتش بس و همچنین حضور دمشق در مذاکرات صلح تحت ریاست سازمان ملل» است. 
همچنین گفته می شود که در اثنای این پیش نویس، اجرای تحقیقات مستقل درخصوص حملات شیمیایی در سوریه نیز درخواست شده اتست.

به دنبال حملات هوایی آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه، روسیه دیروز (شنبه) پیش نویس قطعنامه ای را به شورای امنیت ارایه کرد که تجاوز نظامی آمریکا و متحدانش به سوریه را که ناقض منشور سازمان ملل متحد است، محکوم می کرد، اما این قطعنامه با نفوذ کشورهای متجاوز رای نیاورد.

آمریکا و متحدانش انگلیس و فرانسه بامداد شنبه (25 فروردین ماه 1397) به بهانه حمله شیمیایی در دومای سوریه، این کشور را هدف حملات موشکی و هوایی قرار دادند. در این حمله گفته می شود آمریکا 100 الی 110 موشک به سوریه شلیک کرده است. سوریه اعلام کرده که با سامانه های ضد هوایی شمار زیادی از موشک های متجاوزان در دمشق و حمص را رهگیری و هدف قرار داده است.

تروریست های سوری مدعی شده اند که شهر دومای سوریه شامگاه شنبه (18 فروردین)، هدف حمله شیمیایی قرار گرفته و ‏در جریان آن 75 نفر کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند‎.

غربی ها دولت سوریه را متهم به حمله شیمیایی در دوما کرده اند اما سوریه این اتهامات را رد و روسیه نیز اعلام کرده که حمله شیمیایی در دوما طرح انگلیس برای  حمایت از تروریست هابوده است.

سوریه به دنبال توافق سال 2014، تمامی تسلیحات شیمیایی خود را به نمایندگان سازمان ملل متحد و سازمان منع سلاح های شیمیایی تحویل داده و تاکنون هیچ مدرکی دال بر نقض تعهدات دمشق ارائه نشده است. 

پربیننده ترین خبرها