هجمه سلفی‌ها به حماس بعد از محکوم کردن حمله موشکی به سوریه

هجمه سلفی‌ها به حماس بعد از محکوم کردن حمله موشکی به سوریه
يکشنبه 26 فروردين 1397 - 14:32

محکوم شدن حمله سه‌جانبه به سوریه توسط حماس، به مذاق برخی چهره‌های سلفی کویتی خوش نیامد و منجر به حمله لفظی آنها به حماس شد.

العالم _ فلسطین اشغالی

پس از آنکه  حماس حمله دیروز (شنبه) انگلیس، آمریکا و فرانسه به سوریه را محکوم کرد، برخی چهره‌های سلفی کویتی به این جنبش حمله لفظی کردند.

«مشاری راشد العفاسی» قاری و نغمه‌سرای (منشد) معروف کویتی در توئیتر خود عکسی از بیانیه حماس در محکومیت حمله مذکور منتشر کرد و نوشت: «خدا را شکر که اخوانی‌های خائن را آشکار کرد؛ حال آنها (حماس) بر کسی جز افراد غافل ، ساده و خوش‌بین مخفی نیست. از خدا می‌خواهیم که ظالمان را بدست ظالمان هلاک کند و از میان آنها امتی واحد (معتقد) به کتاب خدا و سنت رسولش خارج نماید».

وی در ادامه ادعا کرد که از امثال اینها توقع دفاع از عربستان و مقدسات امت اسلام نمی‌رود.

از دیگر چهر‌ه‌های سلفی کویتی که به این اقدام حماس واکنش نشان داد، «ولید الطبطبائی» نماینده سلفی سابق پارلمان کویت بود .

وی در صفحه توئیتر خود نوشت: «برادران عزیز در جنبش حماس، ای کاش سکوت می‌کردید... شما شلیک موشک‌های حوثی‌ها به سمت ریاض و مکه را محکوم نکردید اما امروز هدف قرار گرفتن تاسیساتی که رژیم اسد از آنها برای کشتن سوری‌ها استفاده می‌کند، محکوم می‌کنید».

حماس دیروز در بیانیه‌ای حمله سه‌جانبه امروز به سوریه را محکوم کرد؛ در بخشی از این بیانیه آمده بود: حمله مذکور در راستای حفظ موجودیت رژیم صهیونیستی و اجرایی شدن توطئه‌های این رژیم صورت می‌گیرد.

سه کشور آمریکا، فرانسه و انگلیس به بهانه حملات ادعایی شیمیایی در دومای سوریه، بامداد دیروز (شنبه) به تعدادی از پایگاه‌های سوریه در اطراف دمشق، حمص و حماة حمله کردند.

فارس

پربیننده ترین خبرها