روستای دورافتاده چین، جزو 10 مکان برتربرای اقامت  

يکشنبه 26 فروردين 1397 - 18:55

یک روستای کوچک درغرب چین به خاطر ترکیبی بودن معماری اش میان طبیعت و ساختمان های مسکونی؛ درلیست ده مکان برتر برای اقامت قرار گرفت.

العالم گوناگون

در بام منازل این روستا، مزرعه هایی برای کشاورزی  اختصاص داده شده  است، این منطقه زلزله زده به یکی از جالب ترین مناطق از نظر ترکیب نمادهای انسانی  و طبیعی تبدیل شده است.

روستای جینتای در بخش سیچوان واقع در جنوب غرب چین قرار دارد که در دهه گذشته گرفتار دو حادثه  طبیعی شد، خسارات زیادی دید و دهها منزل نیز تخریب شد.

یکی از ساکنان این منطقه گفت: زمین لرزه موجب آواره شدن 29 خانوار شد ، منازل به کلی از بین رفت، پس از این حادثه ،منازل امن و محکمی درست کردیم و همه به محکم بودن و طراحی بی اندازه زیبای آن اعتقاد داریم.

این روستا سال گذشته یکی از ده مکان مسکونی برتر جهان شناخته شد همه منازل شبیه به هم هستند.هر خانه،مزرعه ای در پشت بام دارد که برای کشاورزی مناسب است و درب ویژه ای برای فروش محصولات دارد.

یکی از زنان ساکن در این روستا گفت : سقف کمی کج است و می توانیم سبزی جات زیادی بکاریم . این محصولات در تابستان نیاز همه خانواده را برطرف می کند.

منازل ما پنجره های زیادی دارد که بدین ترتیب نورخورشید و هوای پاکی برای ما فراهم می کند.

اهالی این روستا با کمک شرکت های دولتی ،افزون بر بازسازی منازل خود ، از طرح های ایمن و بسیار عالی و ترکیبی از طبیعت و ساختمان های مسکونی بهره مند شده و ساکنان این منطقه به نوعی از خودکفایی رسیدند.

217

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها