لیگ قهرمانان آسیا؛ تلاش پرسپولیسی‌ها برای گذر از سد صدرنشینی/ کار آسان استقلال در کویت

لیگ قهرمانان آسیا؛ تلاش پرسپولیسی‌ها برای گذر از سد صدرنشینی/ کار آسان استقلال در کویت
دوشنبه 27 فروردين 1397 - 08:28

دو تیم پایتخت‌نشین ایران در آخرین دیدار مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با خیالی آسوده از صعود، فقط باید برای صدرنشینی تلاش کنند.

العالم _ ایران / ورزشی

پرسپولیس و استقلال در گروه‌های C و D لیگ قهرمانان آسیا این بار زیاد هواداران خود را برای صعود از گروه اذیت نکردند، چراکه آنها هدف‌های بزرگ‌تری از جمله رسیدن به مراحل بالاتر و حتی فینال این رقابت‌ها دارند. از همین‌رو آنها در بازی آخر خود در مرحله گروهی استرسی برای صعود ندارند و فقط برای صدرنشینی تلاش خواهند کرد.

پرسپولیس - السد قطر

مصاف مقابل السد قطر برای پرسپولیسی‌ها تأثیری در صعود این تیم ندارد و این موضوعی است که برانکو نیز به آن اشاره کرده تا استرس را از روی شاگردانش بردارد. سرمربی کروات پرسپولیسی‌ها که تیمش را فصل گذشته تا پای فینال لیگ قهرمانان آسیا برد، اما از صعود به فینال باز ماند، این فصل می‌خواهد جدی‌تر به دنبال کسب قهرمانی آسیا باشد. تا به اینجا او مرحله اول را به سلامت پشت سر گذاشته و صعود پرسپولیس قطعی شده است، اما برای مشخص شدن صدرشنین گروه C باید از السد قطر میزبانی کند. تیمی که شکست سنگین 3 بر یک را در بازی رفت به پرسپولیسی‌ها تحمیل کرد و حالا شاگردان برانکو علاوه بر جبران این نتیجه، هدف دیگری هم برای شکست السد دارند و آن هم صدرنشینی در گروه است. هرچند برانکو اعلام کرده فرقی ندارد در مرحله بعدی به مصاف الاهلی عربستان برود یا الجزیره امارات، اما مسلماً دوست ندارد که فرصت انجام یک بازی در ورزشگاه آزادی را از دست بدهد. پرسپولیس در صورتی که در مرحله بعدی بخواهد با الاهلی بازی کند، هر دو بازی را خارج از خانه انجام خواهد داد و مسلماً این موضوع کار برانکو و شاگردانش را سخت خواهد کرد و بهتر است تلاش آنها برای کمتر کردن این احتمال باشد.

پرسپولیس در صورتی که بتواند السد را شکست بدهد تا به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعدی شود، شانس بیشتری برای بازی در خانه خواهد داشت، چرا که در گروه A رقابت‌ها الاهلی با 11 امتیاز صدرنشین است و الجزیره با 8 امتیاز در رده دوم قرار دارد. با این شرایط شانس صدرنشینی الاهلی و دوم شدن الجزیره بیشتر است، هرچند پرسپولیسی‌ها نگران بازی رودرروی این دو تیم هستند که سه‌شنبه در امارات برگزار می‌شود و این ترس وجود دارد که تلاش الاهلی برای رویارویی با پرسپولیس و گرفتن میزبانی از یک تیم ایرانی باشد و به همین دلیل مقابل الجزیره شکست بخورد. البته این احتمال خیلی کم است و به همین دلیل پرسپولیسی‌ها تلاش زیادی برای صدرنشینی خواهند کرد و برای این اتفاق باید از سد بزرگ ژاوی و یارانش بگذرند. کاری که سخت است، اما در ورزشگاه آزادی و مقابل هواداران سهل‌تر خواهد شد.

الهلال عربستان - استقلال

بازی برای میزبان عربستانی که این بار کویت را برای میزبانی از یک تیم ایرانی انتخاب کرده، یک بازی کاملاً تشریفاتی است. الهلالی‌ها که فینالیست سال قبل لیگ قهرمانان بودند، در این فصل آن قدرت همیشگی خود را نداشتند و با 2 امتیاز در قعر جدول گروه D قرار گرفتند و همین موضوع باعث اخراج رامون دیاز، مربی آرژانتینی شد. آنها حتی در صورت پیروزی مقابل استقلال هم نمی‌توانند از قعر جدول جدا شوند و شاید این دیدار فقط برای آنها جنبه حیثیتی داشته باشد که این حیثیت مقابل تیم‌های ایرانی برای الهلالی‌ها چند برابر می‌شود. با این حال شرایط استقلال برای صدرنشینی در گروه چندان سخت نیست و شاگردان وینفرد شفر می‌توانند حتی با کسب یک تساوی صدرنشینی خود را قطعی کنند. استقلال اکنون 9 امتیازی است و راهی مرحله بعدی شده و در بازی دیگر این گروه العین 7 امتیازی و الریان 6 امتیازی برای صعود تلاش می‌کنند. الریان در صورت پیروزی 9 امتیازی می‌شود و به مرحله بعدی صعود خواهد کرد که در این صورت با توجه به نتیجه بازی مستقیم، استقلال با وجود شکست هم صدرنشین می‌ماند، اما العین در صورت پیروزی 10 امتیازی خواهد شد. آن موقع استقلالی‌ها باید 10 امتیازی شوند تا با نتیجه بازی مستقیم صدرنشینی خود را تثبیت کنند.

استقلال برای دیدار مقابل الهلال شش بازیکن خود را در اختیار ندارد که روزبه چشمی و امید ابراهیمی محروم هستند و سیدمجید حسینی، محسن کریمی، لئوناردو پادوانی و مهدی قائدی مصدومان این تیم محسوب می‌شوند. استقلالی‌ها با این تعداد غایب کار سختی مقابل الهلال خواهند داشت، اما خبر خوش برای آنها بازگشت مامه تیام است که در بازی رفت مقابل الهلال هم موفق به گلزنی شد تا زمینه‌ساز صعود آسان استقلالی‌ها باشد. تیام پس از پشت سر گذاشتن مصدومیت خودش را به شرایط بازی رسانده و می‌تواند بار دیگر مقابل الهلال توانایی‌های خود را نشان دهد.

برنامه دیدارهای گروه C و D رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:

گروه C:
پرسپولس - السد قطر، ساعت 19:30 ورزشگاه آزادی
الوصل امارات - نسف قارشی ازبکستان، ساعت 19:30

گروه D:
الهلال عربستان - استقلال، ساعت 20:15، ورزشگاه الکویت
الریان قطر - العین امارات، ساعت 20:15

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها