به دنبال تنش بین ترامپ و معاونش؛

مشاور امنیت ملی «مایک پنس» نیامده رفت/ جان لرنر بعد از 48 ساعت کار استعفا کرد

مشاور امنیت ملی «مایک پنس» نیامده رفت/ جان لرنر بعد از 48 ساعت کار استعفا کرد
دوشنبه 27 فروردين 1397 - 11:14

طبق گفته یک مقام کاخ سفید، دو روز پس از اعلام رسمی «جان لرنر» به عنوان مشاور امنیت ملی معاون رئیس‌جمهور آمریکا، به دلیل بروز تنش بین دونالد ترامپ و معاونش استعفا داد.

العالم _ آمریکا

 در ادامه سریال استعفاها و اخراج‌ها در کابینه دولت دونالد ترامپ، خبرها از استعفای مشاور امنیت ملی معاون رئیس‌جمهور آمریکا حکایت دارد.

به گفته یک مقام کاخ سفید، «جان لرنر» مشاور جدید امنیت ملی معاون رئیس‌جمهور آمریکا روز یکشنبه(دیروز) و در حالی که تنها دو روز قبل رسما به این سمت تعیین شده بود، از سمت خود استعفا داد.

به گزارش رویترز، تعیین لرنر به عنوان مشاور امنیت ملی «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا و سپس استعفای او، به دلیل تنش‌ها در کاخ سفید بر سر این انتصاب انجام شد.

دفتر پنس روز جمعه در بیانیه‌ای انتصاب لرنر را اعلام کرده بود. او پیشتر مشاور و دستیار ارشد نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل بود.

دفتر معاون رئیس‌جمهور آمریکا یکشنبه شب به وقت محلی، بیانیه دوم را صادر کرد و از استعفای لرنر از مقام مشاور امنیت ملی خبر داد.

به گفته یک مقام کاخ سفید، دونالد ترامپ روز جمعه از انتصاب مشاور امنیت ملی پنس، «ناراحت» شد.

بنا بر گفته این مقام کاخ سفید، دلیل ناراحتی او آن بود که فردی به رئیس‌جمهور آمریکا «به غلط» گفت که لرنر از جمهوریخواهانی بوده که شدیدا مخالف ترامپ بود.

به گزارش رویترز، لرنر در رقابت‌های درون حزبی نامزدهای جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری 2016، از سناتور «مارکو روبیو» حمایت کرده بود.

مایک پنس که روز جمعه در حال انجام سفر به پرو بود، به دنبال تنش ناشی از این انتصاب، برای خواباندن تنش و این غائله، با رئیس‌جمهور آمریکا تماس گرفت.

پیشتر یک رسانه آمریکایی خبر داده بود که ترامپ در انتقاد از انتصاب مشاور امنیت ملی معاونش، به «جان کلی» رئیس کارکنان کاخ سفید گفت که این انتصاب را ملغی کند.

به گفته یک مقام کاخ سفید، سرانجام لرنر یکشنبه شب استعفای خودش را اعلام کرد و به کار قبلی خود در دفتر نیکی هیلی برگشت.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها