«دوشنبه» میزبان بیست و سومین نشست اعضای «اکو»

«دوشنبه» میزبان بیست و سومین نشست اعضای «اکو»
دوشنبه 27 فروردين 1397 - 12:31

بیست و سومین نشست شورای وزیران امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی فردا در پایتخت تاجیکستان آغاز به کار می‌کند.

العالم- آسیا 

بیست و سومین نشست شورای وزیران امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی «اکو» 17 آوریل در شهر پایتخت تاجیکستان برگزار می‌شود.

در این نشست وزیران و معاونان وزارت امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی شرکت می‌کنند.

در این نشست وضعیت اجرای پروژه و برنامه‌هایی که میان کشورهای عضو این سازمان به امضا رسیدند، همکاری‌های دبیرخانه این سازمان با سازمان‌های بین المللی، فعالیت مؤسسه و نهادهای تخصصی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

بررسی پیشرفت و ارزیابی روند اجرای اهداف و وظایفی که در سندی تحت عنوان «دورنمای سازمان همکاری اقتصادی 2025» درج شدند، تصویب برنامه جدید این سازمان در زمینه کمک به افغانستان و همچنین مسائل اداری و مالی این سازمان از جمله دیگر موضوعاتی است که در جریان این نشست بررسی می‌شوند.

قبل از نشست شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری اقتصادی 16 آوریل، ملاقات مقامات ارشد کشورهای عضو این سازمان در «دوشنبه» برگزار می‌شود.

همچنین در چارچوب بیست و سومین نشست شورای وزیران امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی در «باغ ارم» شهر دوشنبه روزهای 16 الی 17 آوریل نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو این سازمان راه اندازی می‌شود.

قرار است «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز به منظور شرکت در نشست شورای وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در رأس هیاتی سیاسی و اقتصادی وارد  پایتخت تاجیکستان شود.

سازمان همکاری اقتصادی یک سازمان اقتصادی منطقه‌ای است که 3 کشور ایران، پاکستان  و ترکیه در سال 1964 نخستین بار این سازمان را پایه‌ریزی کردند.

پس از فروپاشی شوروی، کشورهای افغانستان، ازبکستان، آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان، قرقیزستان و تاجیکستان نیز به این سازمان پیوستند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها