یورش صهیونیست ها به کرانه باختری و بازداشت 30 فلسطینی

یورش صهیونیست ها به کرانه باختری و بازداشت 30 فلسطینی
دوشنبه 27 فروردين 1397 - 13:40

نظامیان رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) با یورش گسترده به خانه های فلسطینیان در مناطق مختلف کرانه باختری، 30 نفر را دستگیر کردند.

العالم ـ فلسطین اشغالی 

پایگاه خبری "فلسطین الیوم" گزارش داد، بر اثر این حملات در نابلس و اردوگاه "بلاطه" سه جوان فلسطینی زخمی و شماری دستگیر شدند؛ در شهرهای طولکرم، الخلیل، قلقیلیه، جنین، رام الله واردوگاه شعفاط در شمال شرق قدس نیز شماری فلسطینی دستگیر شدند. 
در یورش سربازان اسرائیلی به منطقه "عصیده" در گذرگاه "بیت أمر" و شلیک گاز اشک آور به فلسطینیان، دهها نفر دچار خفگی و چندین تن دیگر بر اثر شلیک گلوله زخمی شدند. 
محمد عوض فعال فلسطینی گفت: نظامیان اسرائیلی با حمله به این منطقه با بستن مغازه ها وشلیک گلوله وبمب های گازی دهها تن را زخمی کردند ومانع تصویربرداری از صحنه درگیری ها شدند. 
به گفته 'عبدالناصر فروانه' رئیس بخش تحقیقات امور اسیران وآزادگان فلسطینی، رژیم صهیونیستی از ابتدای انتفاضه قدس در اول اکتبر 2015( 9 مهر 94 ) تاکنون با افزایش روند بازداشت ها، 18 هزار و590 فلسطینی را دستگیر کرده است.
وی افزود: بازداشت ها همه اقشار وگروه های سنی اعم از زن ، مرد، کودک وسالمند را شامل می شود به طوری که چهار هزار و700 مورد در گروه سنی 11تا 18 سال ( 25 درصد کل بازداشت ها) را تشکیل می دهد. به علاوه 460 زن و دختر خردسال نیز بازداشت وزندانی شده اند.
به گفته فروانه، 65 درصد این بازداشت ها در انتفاضه قدس در کرانه باختری ، 33 درصد در قدس و2 درصد در غزه انجام گرفته است.

پربیننده ترین خبرها