مدیر سابق اف. بی. آی: ترامپ رهبری خطرناک و از نظر اخلاقی نالایق است

مدیر سابق اف. بی. آی: ترامپ رهبری خطرناک و از نظر اخلاقی نالایق است
دوشنبه 27 فروردين 1397 - 14:15

مدیر سابق «اف. بی. آی» با توجه به نوع نگاه «دونالد ترامپ» به زنان و دروغ‌های پی در پی وی تأکید کرد که وی برای ریاست‌جمهوری و هدایت آمریکا فردی نالایق است.

العالم - آمریکا

«جیمز کومی» مدیر سابق «اف. بی. آی» روز یکشنبه (دیروز) در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «ای. بی. سی نیوز» تأکید کرد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا یک رهبر خطرناک و «از نظر اخلاقی نالایق» است که «صدمات چشمگیری» به هنجارهای نهادی و فرهنگی وارد آورده است.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در ماه می سال گذشته میلادی، کومی را در حالی اخراج کرد که «اف. بی. آی» در خصوص ارتباط احتمالی میان ستاد انتخاباتی ریاست‌جمهوری 2016 ترامپ و مداخله روسیه در انتخابات آمریکا تحقیق انجام می‌داد.

روسیه هرگونه مداخله در انتخابات آمریکا و همچنین هرگونه تبانی یا فعالیت نامناسب را رد کرده است.

مدیر سابق اف. بی. آی در توضیح اینکه ترامپ از نظر اخلاقی برای اداره آمریکا گزینه نالایقی است، گفت: «یک فرد.....که درباره زنان به گونه‌ای حرف می‌زند و رفتار می‌کند که گویی تکه‌ای گوشت هستند و به طور دائم درباره موضوعات بزرگ و کوچک دروغ می‌گوید و اصرار دارد که مردم آمریکا باور کنند، از نظر اخلاقی، فرد مناسبی برای ریاست‌جمهوری آمریکا نیست».

وی ادامه داد: «این یک بیانیه سیاسی نیست. او از نظر اخلاقی برای ریاست‌جمهوری نالایق است».

کومی در ادامه افزود: «او شخصاً‌ از من بعنوان مدیر اف. بی. آی خواستار وفاداری بود. قرار است وفاداری من به مردم و نهاد آمریکا باشد».

کومی در حال حاضر، شاهد مهمی برای تحقیقات «رابرت مولر» مشاور ویژه تحقیقات در خصوص تلاش احتمالی ترامپ برای مانع‌تراشی در مسیر تحقیقات درباره روسیه است.

وی در اینباره به ای. بی. سی نیوز گفت که اعتقاد دارد «قطعاً شواهدی در خصوص ممانعت (ترامپ) از اجرای عدالت وجود دارد».

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها