برلین: آلمان برای مشارکت در اقدام نظامی در سوریه دعوت نشده بود

برلین: آلمان برای مشارکت در اقدام نظامی در سوریه دعوت نشده بود
دوشنبه 27 فروردين 1397 - 15:01

سخنگوی دولت آلمان در اظهاراتی تصریح کرد که از برلین برای مشارکت در حملات آمریکا، فرانسه و انگلیس علیه اهداف دمشق دعوت نشده بود.

العالم- اروپا 

 جمعه هفته گذشته، آمریکا، انگلیس و فرانسه با نسبت دادن حمله شیمیایی «دوما» واقع در «غوطه شرقی» به دولت سوریه، 100 موشک به سمت اهداف نظامی و غیرنظامی سوریه شلیک کردند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که مسکو و سوریه ضمن محکوم کردن این حمله، آن را «وحشیانه» و تهاجم علیه حاکمیت سوریه خواندند.

«اشتفان زایبرت» سخنگوی دولت آلمان روز دوشنبه (امروز)، تصریح کرد که برلین هیچ درخواستی برای مشارکت در حملات به سوریه دریافت نکرده است.

وی اینگونه توضیح داد:‌«هیچ درخواستی برای مشارکت آلمان در این اقدام نظامی مطرح نشد».

این مقام آلمانی در ادامه گفت که موضع برلین در خصوص این موضوع به طور کلی مشهود و روشن است و آلمان از آنهایی حمایت می‌کند که «استفاده مجدد رژیم (بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه) از سلاح‌های شیمیایی به خشم‌ آمده‌اند».

بنا به گفته وزارت دفاع روسیه، آمریکا، روسیه و فرانسه، حدود 100 موشک کروز و هوا به زمین شلیک کردند که دفاع هوایی سوریه، اکثر این موشک‌ها را منهدم کرد.

این حمله همان روزی رخ داد که سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی قصد داشت تحقیقاتی را درباره این حمله شیمیایی که غرب مدعی است، دمشق انجام داده است، آغاز کند.

شماری از کشورها از جمله روسیه و ایران، تجاوز موشکی آمریکا و متحدانش به خاک سوریه را محکوم کردند و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه تصریح کرد که این حمله در تناقض با هنجارها و اصول قوانین بین‌المللی بوده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها