کمیته روابط خارجی، صلاحیت «پامپئو» برای وزارت خارجه را رد کرد/ کار به صحن سنا کشیده شد

کمیته روابط خارجی، صلاحیت «پامپئو» برای وزارت خارجه را رد کرد/ کار به صحن سنا کشیده شد
دوشنبه 27 فروردين 1397 - 15:10

پایگاه آمریکایی گزارش داده که با توجه به مخالفت اعضای کمیته روابط خارجی مجلس سنای این کشور با تایید صلاحیت «مایک پامپئو» به عنوان وزیر خارجه، سرنوشت او به رای‌گیری در صحن سنا کشیده شد.

العالم ـ آمریکا

پایگاه «نیویورک دیلی نیوز» با انتشار گزارشی درباره روند بررسی تایید صلاحیت مایک پامپئو رئیس کنونی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) خبر داده که کار تایید صلاحیت او در کمیته روابط خارجی سنا ناکام مانده و چاره‌ای جز صحن سنا و رای‌گیری در آنجا باقی نمانده است.

در گزارش این رسانه آمریکایی آمده است: «نامزدی مایک پامپئو برای وزیر خارجه شدن، در یک وضعیت متغیر و بی ثباتی قرار دارد چرا که او بعد از حمله رئیس‌جمهور ترامپ به سوریه، حمایت کمیته روابط خارجی سنا را از دست داده است».

بنا بر این گزارش، «مدیر کنونی سیا که بعد از اخراج رکس تیلرسون نامزد پست وزارت خارجه شده است، شاید با رای منفی همانهایی که قبلا به او (برای سمت ریاست سیا) رای دادند، مواجه شود».

یکی از این حامیان دیروز پامپئو، سناتور ارشد و دموکرات ایالت ویرجینیا است که یکشنبه شب رسما مخالفت خود را با تعیین او به عنوان وزیر خارجه اعلام کرد.

«تیم کین» عضو کمیته روابط خارجی سنا که در مبارزات انتخاباتی سال 2016 گزینه هیلاری کلینتون برای سمت معاون رئیس‌جمهور بوده، گفت: «ما رئیس‌جمهوری داریم که ضد دیپلماسی است و من در این باره که مایک پامپئو همان تمایل برای ضدیت با دیپلماسی را نشان داده، نگرانی دارم».

سناتور کین در زمان تایید صلاحیت پامپئو به عنوان رئیس سیا، به او رای مثبت داده بود.

بنا بر گزارش نیویورک دیلی نیوز، با توجه به مخالفت «رند پال» سناتور جمهوریخواه ایالت کنتاکی با پامپئو و ابراز نگرانی «جین شهین» عضو دموکرات کمیته روابط خارجی سنا درباره گزینه پیشنهادی ترامپ، امکان تایید صلاحیت او توسط این کمیته وجود ندارد.

در پایان این گزارش با تاکید بر اینکه سرنوشت تایید صلاحیت پامپئو به رای گیری در صحن مجلس سنا کشیده شده، آمده است: «در میان 14 سناتور دموکرات که قبلا به پامپئو رای مثبت دادند، گفته‌اند که آنها این بار به او راث مثبت نخواهند داد. با توجه به مخالفت پال و غیبت پزشکی سناتور جان مک کین، نتیجه رای گیری در صحن در شک و تردید قرار دارد».

این رسانه به تاریخ احتمالی درباره رای گیری در صحن سنای آمریکا درباره صلاحیت پامپئو در مقام وزارت خارجه اشاره‌ای نکرد.

پنجشنبه هفته گذشته جلسه بررسی صلاحیت گزینه رئیس‌جمهور آمریکا برای پست وزارت خارجه این کشور، در کمیته روابط خارجی سنا روز پنج‌شنبه برگزار شد.

به دنبال این نشست، یک سناتور هم حزبی دونالد ترامپ با نامزد پیشنهادی او مخالفت کرد و کار تایید صلاحیت او در کمیته روابط خارجی را به اما و اگر کشاند.

فارس 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها