ترفند استفاده از يونيفورم گارد رياست جمهوري لو رفت

افشاي توطئه جديد افراد مسلح براي كشتار مردم سوريه

 افشاي توطئه جديد افراد مسلح براي كشتار مردم سوريه
پنج‌شنبه 29 تير 1391 - 17:54

دمشق (العالم) ـ مدير دفتر شبكه خبري العالم در دمشق از وجود افراد مسلح در محله هاي التضامن و الميدان كه يونيفورم گارد رياست جمهوري سوريه را بر تن كرده اند، خبر داد.

حسين مرتضي روز پنجشنبه گفت: افراد مسلح كه يونيفورم گارد رياست جمهوري بر تن دارند، قصد دارند دست به عمليات يا كشتار بزنند و اينگونه وانمود كنند گارد رياست جمهوري اين عمليات را انجام داده لذا به مردم در اين باره هشدار داده شده است.

وي افزود: برنامه هاي شبكه تلويزيوني سوري "الدنيا" از ماهواره هاي عرب ست و نايل ست قطع شده است. اين اقدام در چارچوب سناريويي است كه تلاش مي شود از خارج بر سوريه فشار وارد شود.

مرتضي ادامه داد: ارتش سوريه عمليات گسترده اي در چندين منطقه در ريف دمشق و نزديك باغهاي كفرسوسه در دمشق انجام داده است. گروه هاي مسلحي در منطقه التل در ريف دمشق مركز حزب بعث در آنجا را به آتش كشيدند.

وي گفت: ارتش سوريه در حال عمليات پاكسازي دمشق از گروه هاي مسلح طي 72 ساعت است،كه از ديروز آغاز شده است.

مرتضي افزود: ارتش از اهالي منطقه الحجيره خواسته است منطقه را تخليه كنند تا به تعقيب گروه هاي مسلح بپردازد. برخي گروه هاي مسلح وارد بيمارستاني در منطقه سيده زينب (ع) شده و به ارعاب بيماران و پزشكان پرداخته اند و هنوز در آنجا هستند. ارتش تلاش مي كند به اين مساله رسيدگي كند.

وي گفت: همچنين امروز انفجاري در محله الميدان روي داد و بر اساس مشاهدات، افراد مسلح به ساختماني شليك كرده اند و صداي تيراندازي گهگاه شنيده مي شود.

مدير دفتر العالم در دمشق تصريح كرد: بر اساس آخرين اطلاعات يكي از گروه هاي مسلح كه ارتش سوريه آنرا در منطقه القابون محاصره كرد، خود را تسليم كرده است.

مرتضي تاكيد كرد: درخواست هاي مردمي از چند روز پيش از ارتش سوريه براي پايان دادن به حضور افراد مسلح افزايش يافته است.

وي گفت: افراد مسلح شهروندان را در برخي مناطق ارعاب و تهديد مي كنند و از مردم مي خواهند خانه هاي خود را تخليه كنند وگرنه آنها را به آتش مي كشند. اين اقدامات درخواست هاي مردمي از ارتش را براي مقابله جدي تر با گروه هاي مسلح را افزايش داده است و اكنون اين تحرك به شدت جريان دارد.

مدير دفتر العالم در دمشق با اشاره به اين كه از ساختمان امنيت ملي بازديد كردم و صحنه انفجار ديروز را ديدم، خاطرنشان كرد: كساني كه مي گويند افراد ناشي و ناوراد عامل اين انفجار بوده اند، بسيار در اشتباه هستند.

مرتضي افزود: دستگاه هاي اطلاعاتي در اين انفجار دست دارند. نوع مواد منفجره بكار رفته نوع خاصي است كه در اختيار گروه هاي كوچك نيست.

وي گفت: فردي بمب را در سالني كه قرار بود نشست در آن برگزار شود گذاشته و آنرا از دور منفجر كرده است.

مرتضي افزود: تا كنون زمان تشييع شهدا كه ديروز به شهادت رسيدند مشخص نيست. نيروهاي مسلح بايد رسما آنها را تشييع كنند چون اين شهدا عضو نيروهاي مسلح سوريه بودند.

AM - 19 - 17:42

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها