لاریجانی در دیدار با دبیرکل حزب کمونیست ویتنام:

بمباران سوریه با هدف ایجاد فرصت برای تروریست‌ها انجام شد/ آمریکایی ها از مبارزات ویتنام علیه این کشور درس نگرفته‌اند

بمباران سوریه با هدف ایجاد فرصت برای تروریست‌ها انجام شد/ آمریکایی ها از مبارزات ویتنام علیه این کشور درس نگرفته‌اند
سه شنبه 28 فروردين 1397 - 10:45

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با بمباران نمی توان مسائل سوریه را حل کرد و سوریه راه حل سیاسی می خواهد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

به گزارش خانه ملت، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه (27 فروردین ماه 97) با نوین فوچانگ دبیرکل حزب کمونیست ویتنام دیدار و گفت وگو کرد.

لاریجانی در این دیدار با بیان اینکه نقش مردم در مبارزه با استعمار و ایجاد استقلال در ویتنام قابل تقدیر است، گفت: ملت ایران با مبارزات کشور ویتنام آشنا هستند و همیشه از ملت ویتنام با احترام یاد می کنند و پیوندهایی بین ملت ایران و ویتنام وجود دارد که این بستری برای توسعه روابط دو کشور است.

وی با اشاره به اینکه روابط تجاری ایران و ویتنام در سطح روابط سیاسی دو کشور نیست،افزود: پارلمان های دو کشور باید تلاش کنند که روابط اقتصادی دو کشور ارتقاء یابد.

وی با بیان اینکه این آمادگی وجود دارد که زمینه سرمایه گذاری ویتنام در حوزه نفت و گاز ایران فراهم شود، ادامه داد: در زمینه پتروشیمی نیز این آمادگی وجود دارد که اگر شما علاقه مند باشید تسهیلات لازم فراهم باشد.

لاریجانی یادآور شد: کمیسیون مشترکی بین دو کشور در زمینه همکاری های اقتصادی تشکیل شده که باید تلاش شود مباحث آن ها به نتیجه برسد.

رئیس مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه ایران به همراه روسیه به دولت سوریه برای مبارزه با تروریسم کمک کرده است، افزود: آمریکایی ها در این کشور شیطنت می کنند و بمباران اخیر در سوریه به این منظور بود که فرصت دیگری برای تروریسم ها فراهم کنند.

رئیس مجلس ادامه داد: با بمباران نمی توان مسائل سوریه را حل کرد و سوریه راه حل سیاسی می خواهد.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها از مبارزات ویتنام علیه این کشور درس نگرفته و باز هم به اقدامات خود ادامه می دهند، تصریح کرد: امروز شرایط دنیا تغییر کرده و کسی زیر بار زور نمی رود.

نوین فوچانگ دبیرکل حزب کمونیست در این دیدار با بیان اینکه دو کشور و ملت ایران و ویتنام دوران سختی را پشت سر گذاشته اند، تصریح کرد: از حمایت ایران برای استقلال ویتنام و ساخت و اصلاحات امروز ویتنام تشکر می کنم.

وی افزود: روند آزادسازی ملت ویتنام از دوره استعمارگر فرانسوی، فاشیسم ژاپن و آمریکا دوره ای طولانی داشت که در این راستا ما به کمک نیروهای دوستانه کشورهای مختلف برای اصلاحات نیاز داریم.

دبیرکل حزب کمونیست ویتنام با بیان اینکه سیاست کشورش سیاست استقلال، خویشتن داری و برقراری روابط با کشورها است، گفت: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد پیشرفت اقتصادی، سیاسی و اجتماعی باشیم.

وی سیاست توسعه اقتصادی برای سرمایه گذاری ها در زمینه استخراج نفت، علم و فناوری، امنیت و دفاعی و کشاورزی بین ایران و ویتنام تاکید کرد.

دبیرکل حزب کمونیست ویتنام با بیان اینکه حزب متبوعش حزب حاکم کشور است، افزود: اگر می خواهیم به اهدافمان دست پیدا کنیم باید وزارتخانه های دو کشور رایزنی هایی داشته باشند تا تجار دو کشور فعالیت های خود را افزایش دهند و مجالس دو کشور سیاست های مختلف را برای اجرای این توافقنامه داشته باشند.

چانگ ادامه داد: مجلس ایران و ویتنام باید برای اجرای توافقنامه های دو کشور نظارت بیشتری داشته باشد و ما می توانیم در مجامع بین المللی از یکدیگر حمایت کنیم.

وی تاکید کرد: بنده و دولت ویتنام از جایگاه ایران در منطقه و دنیا آگاهی داریم و در سال های اخیر که ایران با کشورهای بزرگ جهان در حوزه هسته ای به تفاهم رسیده جایگاه ایران بیشتر تقویت شده است.

دبیرکل حزب کمونیست ویتنام با بیان اینکه ویتنام دوران سخت جنگ را پشت سر گذاشته و درک کرده که استفاده از سلاح برای یک ملت چقدر هزینه بر است، ادامه داد:ما درباره حوادث اخیر در سوریه نگران هستیم و ویتنام با استفاده از خشونت و سلاح برای از بین بردن آرامش مردم هر منطقه ای مخالف است.

وی تاکید کرد: تمام درگیری و اختلافات منطقه باید براساس منشور سازمان ملل متحد و مقررات بین المللی حل و فصل شود.

دبیرکل حزب کمونیست ویتنام در پایان تاکید کرد: سلام گرم بنده را به آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب ایران ابلاغ کنید.

پربیننده ترین خبرها