توافق خروج تروریست‌ها از شهر مهم «الضمیر» در قلمون شرقی سوریه

توافق خروج تروریست‌ها از شهر مهم «الضمیر» در قلمون شرقی سوریه
سه شنبه 28 فروردين 1397 - 11:45

تروریست‌های حاضر در شهر الضمیر واقع در ریف دمشق سوریه با طرف روس به توافق دست یافتند و قرار است کسانی که تمایل به خروج از الضمیر را دارند، از این شهر خارج شوند.

العالم - سوریه

منابع خبری معارض از حصول توافق خروج تروریستهای حاضر در منطقه قلمون شرقی واقع در ریف دمشق سوریه خبر میدهند.

وبگاه معارض «بلدی» اعلام کرد که گروههای معارض حاضر در شهر الضمیر با طرف روس به توافق دست یافتند ولی هنوز منطقه ای که باید این افراد بدان منتقل شوند، مشخص نشده است.

«سعد سیف» سخنگوی گروه تروریستی موسوم به «احمد العبدو» به این وبگاه خبر داد که این توافق حاصل شده است...و روز سه شنبه (امروز) نشستی برای تعیین محل [انتقال] برگزار خواهد شد».

وی اعلام کرد که بر اساس توافق، هر کس تمایل داشته باشد، به وضعیتش رسیدگی خواهد شد و قرار است دفتری برای پلیس نظامی روسیه در داخل شهر ایجاد شود تا مانع از نقض بندهای توافق شود. 

روزنامه الوطن سوریه هم اعلام کرد که به محض علنی شدن توافق با تروریستها، برخی از عناصر گروههای تروریستی حاضر در قلمون به مواضع ارتش سوریه در این منطقه حمله کردند که این حملات دفع شد.

توافق اولیه خروج تروریست‌ها از این منطقه در اوایل آوریل حاصل شده است.

«مروان القاضی» سخنگوی آنچه «فرماندهی واحد» معارضان در قلمون شرقی نامیده میشود، اعلام کرد که بر اساس این توافق، قرار است پلیس نظامی سوریه برای حفظ امنیت وارد شهر شود و کسانی که قصد دارند به وضعیتشان رسیدگی شود، شش ماه برای این کار فرصت دارند.

القاضی تأکید کرد که عناصر احمد العبدو و «جیش الإسلام» در شهر حضور دارند، ولی آمار دقیقی از تعداد افراد مسلحی که قصد خروج دارند، در دست نیست.

یک منبع معارض که خواست نامش فاش نشود نیز اعلام کرد که احتمالا افرادی که از الضمیر خارج میشوند به اردوگاه «الرکبان» واقع در مرز سوریه و اردن (جنوب) یا شهر «جرابلس» در شمال شرق حلب (شمال) منتقل خواهند شد.

شهر الضمیر به خاطر موقعیت جغرافی خود اهمیت بسیاری دارد. این شهر در موازات فرودگاه‌های جنگی الضمیر و «السین» قرار دارد و مشرف بر جاده بین المللی دمشق – بغداد است.

فرودگاه الضمیر شب گذشته هدف سه فروند موشک ناشناس قرار گرفت که شبکه خبری المیادین این حمله را همزمان با این توافق عنوان کرد.

منطقه قلمون شرقی و شهرک‌های «یلدا، ببیلا و بیت سحم» در ریف جنوبی دمشق آخرین مقرهای تروریستها در ریف دمشق است که در اشغال تروریست‌هاست. در منطقه قلمون تروریست‌های أحمد العبدو، جیش الإسلام و أحرار الشام حضور دارند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها