پوتین: تهاجم آمریکا و متحدانش به سوریه نقض قوانین بین‌المللی است

پوتین: تهاجم آمریکا و متحدانش به سوریه نقض قوانین بین‌المللی است
سه شنبه 28 فروردين 1397 - 15:32

رئیس‌جمهور روسیه خطاب به صدراعظم آلمان، حمله اخیر کشورهای غربی به سوریه را نقض قوانین بین‌المللی خواند.

العالم - سوریه

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه خطاب به «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان تأکید کرد، تهاجم آمریکا و متحدان این کشور به سوریه نقض قوانین بین‌المللی بوده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اینترفکس»، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین گفت، رئیس‌جمهور روسیه در تماس تلفنی با صدراعظم آلمان بر آمادگی مسکو برای کمک به ازسرگیری تلاش‌های دیپلماتیک سیاسی درباره سوریه از جمله فرایند آستانه و ژنو تأکید کرد.

طبق اعلام کرملین، سران دو کشور در این گفت‌وگوی تلفنی تصریح کردند که گروه کارشناسان سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی که در حال حاضر در سوریه هستند باید تحقیقاتی جامع و غیرمتعصبانه انجام دهند.

شنبه 14 آوریل (25 فروردین) آمریکا، فرانسه و انگلیس حملاتی را به شماری از اهداف در سوریه به بهانه حمله شیمیایی منتسب به دولت «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه به حومه «دوما» در دمشق انجام دادند.

بنا به گفته وزارت دفاع روسیه، این سه کشور، حدود 100 موشک کروز و هوا به زمین شلیک کردند که دفاع هوایی روسیه، اکثر این موشک‌ها را منهدم کرد.

این حمله همان روزی رخ داد که سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی قصد داشت تحقیقاتی را درباره این حمله شیمیایی که غرب مدعی است، دمشق انجام داده است، آغاز کند.

دولت سوریه تمامی این اتهامات را رد کرده است و تصریح کرده است که حمله موشکی ائتلاف آمریکا، انگلیس و فرانسه، «تهاجم وحشیانه» بوده است.

پربیننده ترین خبرها