هیات بازرسی سازمان منع گسترش سلاح شیمیایی وارد «دوما» شد

هیات بازرسی سازمان منع گسترش سلاح شیمیایی وارد «دوما» شد
سه شنبه 28 فروردين 1397 - 17:46

تیم بازرسی کمیته حقیقت‎یاب وابسته به سازمان منع گسترش سلاح شیمیایی امروز وارد شهر «دوما» واقع در غوطه شرقی دمشق شد.

العالم - سوریه 

بازرسان کمیته حقیقت‎یاب سازمان منع گسترش سلاح شیمیایی که یکشنبه گذشته برای انجام تحقیقات درباره حمله شیمیایی اخیر به شهر دوما در غوطه شرقی به دمشق سفر کرده بودند، امروز سه شنبه از دمشق وارد شهر «دوما» شدند.

«فیصل مقداد» معاون وزیر خارجه سوریه و رئیس کمیته ملی اجرای تعهدات دمشق به توافق منع گسترش تسلیحات شیمیایی، دیروز دوشنبه در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری سانا درباره سفر هیات کمیته حقیقت یاب سازمان منع گسترش سلاح شیمیایی به دمشق اعلام کرد که هیات حقیقت یاب برای انجام تحقیقات لازم درباره ادعاهای مربوط به حمله شیمیایی به دوما، از سه روز گذشته وارد دمشق شده‏ است.

معاون وزیر خارجه سوریه اعلام کرد که دمشق آمادگی کامل برای همکاری و فراهم کردن تسهیلات لازم جهت انجام ماموریت کمیته حقیقت‎یاب وابسته به سازمان منع گسترش سلاح شیمیایی دارد.

سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه  بامداد شنبه گذشته به بهانه ادعایی نابود کردن تاسیسات و توانمندی‌های شیمیایی دولت سوریه، 103 فروند موشک به چند منطقه از این کشور شلیک کردند که از این میان، بیش از ۷۰ موشک شلیک شده توسط پدافند هوایی ارتش سوریه رهگیری شده است.

ارتش سوریه پنجشنبه گذشته اعلام کرد که با خروج آخرین مجموعه تروریست‎های «جیش الاسلام» از شهر دوما، این منطقه به طور کامل به کنترل دولت سوریه درآمده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها