ماکرون در پارلمان اروپا:

حمله به سوریه در راستای منافع جامعه جهانی بود/ مردم خشمگین اروپا به سخنرانی نیاز ندارند

حمله به سوریه در راستای منافع جامعه جهانی بود/ مردم خشمگین اروپا به سخنرانی نیاز ندارند
سه شنبه 28 فروردين 1397 - 17:51

رئیس‌جمهور فرانسه در سخنرانی خود در جمع نمایندگان پارلمان اروپا گفت که اقدام نظامی در سوریه در راستای منافع جامعه جهانی صورت گرفت.

العالم _ اروپا

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد که حملاتی که بامداد شنبه به سوریه صورت گرفت در راستای منافع جامعه جهانی بود.

وی همچنین امروز در جریان سخنانی در پارلمان اروپا به تشریح نظرات خود درباره اروپا پرداخت و ضمن حمایت از اعلام آرای متفاوت در زمینه مسایلی که اتحادیه اروپا در شرایط خاص کنونی با آنها مواجه است، گفت که مسایلی در اتحادیه اروپا وجود دارند که درباره آنها اختلاف‌نظر وجود دارد. موضوع خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت) همچنان در دست پیگیری قرار دارد و او این موضوع را به وسیله «میشل بارنیه» مذاکره‌کننده برگزیت در اروپا پیگیری می‌کند.

رئیس‌جمهور فرانسه با اشاره به تحولاتی که در جهان رخ داده است گفت که اروپا مسئولیت بیشتری درباره بحران‌های جهانی دارد و گفت که باید در زمینه روشی که اقدام می شود، تجدید نظر صورت گیرد.

ماکرون گفت: «در آینده باید از توافق‌هایی که داشته‌ایم دفاع کنیم. می‌خواهم به شما بگویم که اگر ما بخواهیم که از دموکراسی در اروپا دفاع کنیم در این صورت باید حاکمیتی جدید در اروپا ایجاد کنیم که به شهروندان ما احترام می‌گذارد و نشان دهد که ما می‌توانیم از آنها دفاع کنیم و به نگرانی‌های آنان پاسخ دهیم.»

رئیس‌جمهور فرانسه از دموکراسی اروپایی به عنوان بهترین شانس موجود برای پیگیری مواردی که به آنها اشاره شده است، یاد کرد و گفت که در قالب این دموکراسی به حقوق اساسی و حقوق‌اقلیت‌ها احترام گذاشته می‌شود.

وی پارلمان اروپا را هم نمونه‌ای  بی‌همتا از چنین دموکراسی توصیف کرد که افرادی که مردم انتخاب کرده‌اند را با دیدگاه‌های مختلف گرد هم آورده است. ماکرون همچنین از سیاست‌های آمریکا در زمینه چندجانبه‌گرایی،  تجارت آزاد و تغییرات آب‌وهوایی انتقاد کرد و گفت که این مدل از سیاست شکننده است چرا که به همکاری اروپا نیاز دارد.

ماکرون در ادامه سخنانش گفت که مردم خشمگین در اروپا به سخنرانی نیاز ندارند بلکه باید اقدامات جدید و مفید نیاز دارند و به این منظور نباید مانند گذشته و بر مبنای مسایلی مانند ملی‌گرایی عمل کرد چرا که نتیجه این اقدامات روشن شده‌اند بلکه باید به ریشه‌های دموکراسی بازگشت.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها