وال استریت ژورنال:حمله به فرودگاه تیفور با حمایت آمریکا انجام شد

وال استریت ژورنال:حمله به فرودگاه تیفور با حمایت آمریکا انجام شد
چهارشنبه 29 فروردين 1397 - 08:00

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از مقام های اطلاعاتی و آگاه نوشت که ارتش صهیونیستی با حمایت ضمنی آمریکا به پایگاه تیفور (تی 4) سوریه حمله کرده است.

العالم ـ سوریه

به گزارش این نشریه آمریکایی، برخی از این منابع اعلام کردند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل پس از گفت و گو با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دستور حمله به سوریه را صادر کرده است.
بنا بر ادعای این منابع، این حمله علیه یک سامانه پدافند ضدهوایی صورت گرفت تا مانع از استفاده نیروهای ایرانی از آن علیه جنگنده های اسرائیلی شود. 

جنگنده های رژیم صهیونیستی در ساعات نخست بامداد روز دوشنبه (20 فروردین ماه 1397) با چندین فروند موشک فرودگاه نظامی تیفور در حمص سوریه را هدف قرار دادند که پدافند هوایی سوریه توانست 8 فروند از آنها را پیش از اصابت به هدف سرنگون کند. در این حمله شماری کشته و زخمی شدند و 7 تن از مستشاران ایرانی نیز به شهادت رسیدند.

به دنبال این حمله وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که دو جنگنده اسرائیلی از حریم هوایی لبنان پایگاه هوایی «تیفور» سوریه را هدف قرار دادند.

به دنبال این حمله وزارت خارجه سوریه با هشدار نسبت به تداوم تجاوز رژیم صهیونیستی در نامه ای به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت اعلام کرد که تجاوز اسرائیل به فرودگاه تیفور در حومه حمص بدون حمایت نامحدود آمریکا از آن امکان پذیر نبوده است.

علی اکبر ولایتی مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز با بیان این که ایران با تمام وجود از تمامیت ارضی و حاکمیت دولت سوریه حمایت می کند، تاکید کرد، قطعا جنایت صهیونیست ها علیه نیروهای سوری و مدافعان حرم در فرودگاه تیفور (تی 4) حمص، بدون پاسخ نخواهد ماند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه هم در واکنش به حمله هوایی رژیم صهیونیستی به فرودگاه نظامی تیفور (تی 4) سوریه به نخست وزیر این رژیم هشدار داد که از اقدامات بی ثبات کننده در منطقه پرهیز کند. روسیه همچنین سفیر این رژیم در مسکو را برای ارایه توضیح درباره حمله هوایی به سوریه احضار کرد.

اما به رغم هشدارهای روسیه به آمریکا و متحدانش درخصوص هر گونه تجاوز به سوریه به بهانه واهی استفاده دولت سوریه از سلاح های شیمیایی در دوما  واقع  در غوطه شرقی، این کشورها بامداد شنبه (25 فروردین)، به سه هدف در سوریه حمله و ادعا کردند که در آن اماکن سلاح های شیمیایی تولید و نگهداری می شده است.

پربیننده ترین خبرها