به مناسبت روز ارتش صورت گرفت؛

نمایش اقتدار نیروی دریایی ارتش در آب‌ های خلیج فارس و دریای عمان

نمایش اقتدار نیروی دریایی ارتش در آب‌ های خلیج فارس و دریای عمان
چهارشنبه 29 فروردين 1397 - 10:53

شناورهای سطحی و زیرسطحی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت 29 فروردین روز ارتش در آب‌های نیلگون خلیج فارس و دریای عمان به نمایش اقتدار دریایی ارتش پرداختند.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

این رژه پر صلابت دریایی، همزمان با 29 فروردین سالروز دلاورمردی های غیورمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول هشت سال دفاع مقدس، روز نیروی زمینی قهرمان و همچنین به پاسداشت یاد و خاطره حماسه جاودان شهدای ناوشکن های سهند و سبلان و ناو موشک انداز جوشن، برگزار شد.
در این رژه دریایی 2 فروند ناوشکن کلاس الوند، یک فروند ناو نیروبر کلاس تنب، 2 فروند ناو پشتیبانی کلاس دلوار، 2 فروند ناو کلاس سیریک، 2 فروند ناو موشک انداز کلاس نصر، 4 فروند زیردریایی کلاس غدیر، 6 فروند قایق تندرو کلاس رعد، 6 فروند قایق تندرو کلاس شهاب، 2 فروند ناو موشک انداز کلاس کمان و 2 فروند ناو موشک انداز کلاس شمس به نمایش اقتدار دریایی ایران در این رژه پرداختند.

هر سال به مناسبت فرارسیدن 29 فروردین روز ارتش و نیروی زمینی، رژه نیروهای ارتش در تهران و استان های سراسر کشور با حضور مقام های کشوری و لشکری برگزار می شود.
29 فروردین سال 1367 نیروهای متجاوز آمریکایی در خلیج فارس، نیروهای پدافند سکوهای نفتی نصر و سلمان را تهدید به ترک سکوها کردند اما این نیروها با ایستادگی در مقابل متجاوزان، قهرمانانه به شهادت رسیدند.
ارتش جمهوری اسلامی ایران در راه انجام این وظیفه مقدس بیش از 48 هزار شهید و 200 هزار جانباز و آزاده تقدیم کرد و نقش موثری را در کسب پیروزی های ملت ایران و همچنین شکل گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایفا کرده است.
امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران مقتدرتر از هر زمان دیگری این افتخار را دارد که قوی تر و هوشمندتر از هر زمانی در راستای حفظ استقلال و مرزهای میهن اسلامی اقدام کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها