سیاستمدار یمنی:

بحران سازی در یمن به ضرر عربستان است

بحران سازی در یمن به ضرر عربستان است
جمعه 30 تير 1391 - 17:59

رييس تشکل "تدام انقلاب يمن" به عربستان سعودي هشدار داد، ادامه بحران سازي در يمن و بي ثباتي، به ضرر همسايگان اين کشور خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "عبدالسلام السالمی" در مصاحبه با شبکه العالم اظهار داشت: هدف از دخالت خارجی در یمن به دست گرفتن اختیارات و تصمیم گیری ها از طریق به قدرت رساندن افراد وابسته در این کشور است.

السالمی با تأکید بر ضرورت قطع کردن دست مداخله جویان خارجی، افزود: یکی از راه های دخالت در یمن، دادن رشوه به تصمیم گیرندگان و فعالان در صحنه سیاسی و خریدن افراد حتی در عالیترین سطوح است.

السالمی با تأکید بر اهمیت تقویت وحدت ملی از طریق روابط برادرانه و همکاری، خاطرنشان کرد: باقی ماندن یمن در وضعیت کنونی بر کشورهای همسایه و به ویژه عربستان سعودی تأثیر خواهد گذاشت، و یمن را به کشوری بحران ساز برای همگان تبدیل خواهد کرد.

وی از عربستان خواست، از تلاشهای خود برای سلطه بر یمن  دست بکشد و برای ایجاد ثبات در کل کشورهای عربی، در راستای ایجاد ثبات در یمن تلاش کند.

السالمی گفت: طرح شورای همکاری موجب ابقای رژیم عبدالله صالح شد؛ رژیمی که همگان از وابستگی آن به عربستان سعودی و غرب آگاه بودند .. و این طرح بزرگترین دلیل درباره تلاشهای عربستان برای ادامه سلطه بر یمن است.

 

MKH-20-16:40



پربیننده ترین خبرها