ترامپ دیدار رئیس سیا با رهبر کره شمالی را تأیید کرد

ترامپ دیدار رئیس سیا با رهبر کره شمالی را تأیید کرد
چهارشنبه 29 فروردين 1397 - 16:14

رئیس‌جمهور آمریکا دیدار رئیس سیا با رهبر کره شمالی را تأیید و این نشست را خوب و بدون مشکل توصیف کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در یک پیام توییتری تأیید کرد که «مایک پامپئو» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) هفته گذشته با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی دیدار کرده است.

رئیس‌جمهور آمریکا در این پیام توییتری نوشت: «مایک پامپئو هفته گذشته با کیم جونگ اون در کره شمالی دیدار کرد. این نشست بدون مشکل پیش رفت و روابط خوبی شکل گرفت».

وی ادامه داد: «جزئیات این نشست در حال حاضر در حال مشخص شدن است و. خلع سلاح اتمی مسئله بزرگی برای جهان و البته کره شمالی است!»

پیش از این، روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» از سفر مخفیانه رئیس سازمان سیا به پیونگ یانگ و دیدار وی با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی خبر داده بود.

روزنامه واشنگتن پست نیز به نقل از دو منبع آگاه در کاخ سفید گزارش داده بود که مایک پامپئو در روز عید پاک سفری محرمانه به کره شمالی داشته و به عنوان فرستاده ویژه دونالد ترامپ با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی دیدار و رایزنی کرده است.

ترامپ در حالی این دیدار را تأیید کرده است که بعد از انتشار گزارش واشنگتن‌پست، گفته بود منظورم این بوده در عالیترین سطح گفت‌وگو کردیم اما دقیقا مشخص نکرده بود که خود او مستقیم گفت‌وگو کرده است یا نه.

پربیننده ترین خبرها