دست رد مصر به سینه عربستان و آمریکا: به سوریه نیروی اعزام نمی‏‎کنیم

دست رد مصر به سینه عربستان و آمریکا: به سوریه نیروی اعزام نمی‏‎کنیم
پنج‌شنبه 30 فروردين 1397 - 00:30

یکی از مسئولان بلندپایه سابق دستگاه اطلاعاتی مصر در پاسخ به درخواست‎های مسئولان بلندپایه عربستان و آمریکا درباره اعزام نیرو به سوریه اعلام کرد که «نیروهای مسلح مصر مزدور نیستند.»

العالم-مصر

«عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان سعودی دیروز سه شنبه در نشست خبری مشترکی با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در شهر ریاض، کشورش به آمریکا گفت که حاضر است برای مبارزه با تروریسم به سوریه نیرو اعزام کند.

 وزیر خارجه عربستان سعودی دیروز اعلام کرد که ریاض پیشنهاد اعزام نیروهای ائتلاف موسوم به «ائتلاف اسلامی ضد تروریسم» (که مصر هم در این ائتلاف شرکت دارد) به سوریه را داده است.

الجبیر پس از آن، این مساله را عنوان داشت که روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی فاش کرد، آمریکا در نظر دارد با خروج از سوریه، مقاصد خود در این کشور را از طریق افزایش نفوذ چند کشور عربی در سوریه پیاده کند.

به گفته الجبیر، جان بولتون نیز با مصر برای اعزام نیروی نظامی به سوریه مذاکره کرده و از عربستان، امارات و قطر نیز درخواست کمک مالی کرده بود و عربستان نیز حاضر به مشارکت نظامی شده است.

به گزارش خبرگزاری یورو نیوز، «محمد رشاد» یکی از مسئولان بلندپایه سابق سازمان اطلاعات مصر نیز دیروز به درخواست جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید واکنش نشان داد و اعلام کرد که مصر هرگز به این ائتلاف نخواهد پیوست.

محمد رشاد افزود: «نیروهای مسلح مصر مزدور نیستند و استراتژی قاهره در قبال سوریه بر مبنای حمایت از وحدت اراضی سوریه و ارتش ملی این کشور است.»

«استفان کوک» کارشناس مسایل خاورمیانه در شورای روابط خارجی آمریکا در صفحه توئیتر خود نوشت: «به نظر می‎رسد که آقای بولتن نمی‌داند که دولت مصر از اسد حمایت می‎‌‌کند.»

فارس

 

پربیننده ترین خبرها