بازگشت اهالی تل الدره به خانه با پیروزی ارتش سوریه+فیلم

پنج‌شنبه 30 فروردين 1397 - 16:32

ارتش سوریه پس از یک وقفه طولانی، پیشروی خود را در روستاهای القنطرات، الحمرات، جبل الجن و سلیم در حومه جنوب شرقی حماه از سرگرفت. این وقفه طولانی تروریست های مستقر در این منطقه را بر آن داشت تا از بیم ادامه پیشروی ارتش دست به ضد حمله بزنند.

العالم - سوریه

به گزارش خبرنگار العالم در سوریه گروه تروریستی جبهه النصره و گروه های وابسته به آن با جمع آوری تمام توان خود اقدام به نقض آتش بس و حمله به مواضع ارتش سوریه در منطقه قبه الکردی می کردند.

حمله غافلگیرانه تروریست ها و نیز استفاده آنها از سلاح سنگین و آتش پر حجم باعث عقب نشینی ارتش به پشت جبهه به منظور تجدید قوا و ایمن سازی خروج اهالی از منطقه قبه الکردی شد.

یک منبع نظامی در ارتش سوریه گفت حمله تروریست ها در شرایط اعلام آتش بس – که می بایست به آن پایبند باشند – رخ داد. و ارتش به منظور تأمین امنیت مردم و اهالی تل الدره و روستاهای مجاور مجبور به عقب نشینی شد.

با رسیدن تجهیزات نظامی، ارتش سوریه و دفاع ملی و هم پیمانان توانستند حمله تروریست ها را دفع کرده و کنترل روستای قبه الکردی را دوباره به دست بگیرند و دوباره در منطقه موضع گیری کنند. این روستا به دلیل واقع شدن در مسیر آب آشامیدنی که منطقه السلمیه را تأمین می کند از اهمیت استراتژیک برخوردار است کما اینکه خط دفاعی مهمی محسوب می شود.

یک افسر ارتش سوریه گفت: تروریست ها در زمان اعلام اتش بس شبانه به روستای قبه الکردی حمله کردند و ضمن تصرف منطقه اهالی را به اسارت گرفتند.

امروز اهالی تل الدره به خانه خود برگشتند و در حال حاضر درگیری با سلاح سنگین بین ارتش سوریه و گروه های مسلح در جریان است. نیروی هوایی نیز مواضع تروریست ها را زیر آتش گرفته است.

208

پربیننده ترین خبرها