کارشناس انگلیسی: وضعیت بحرین نگران کننده است

کارشناس انگلیسی: وضعیت بحرین نگران کننده است
شنبه 31 تير 1391 - 15:30

كارشناس انگليسي در امور خاورميانه با انتقاد از لندن به دليل نحوه برخورد با انقلاب بحرين، وضعيت حقوق بشر در اين کشور را نگران كننده توصيف کرد.

"متيو جيمسن" روز شنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، اوضاع منطقه خاورميانه بویژه وضعيت بحرين را نگران کننده توصیف کرد و گفت: خاورميانه از حدود دو سال پيش وارد مرحله سختي شده است و امكان ادامه اين مرحله وجود دارد.   

جيمسن خاطرنشان کرد: آل خليفه مسئول وضعيت وخيم حقوق بشر در بحرين است؛ آل خليفه همچون گذشته متوسل به خشونت مي شود و به مطالبات قانوني مردم از جمله آزادي، حقوق بشر، ايجاد اصلاحات و تغيير رژیم استبدادی سلطنتي اهميت نمي دهد.

جيمسن سركوب شديد معترضان بي دفاع بحرين را محكوم كرد و گفت: برخورد خشونت آميز با معترضان مردود است و نبايد در قبال مردمي كه حقوق قانوني خود را مطالبه مي كنند، متوسل به خشونت شد.

این كارشناس امور خاورميانه درباره ادعاي مسئولان انگليسي مبني بر بهبود وضعيت حقوق بشر در بحرين گفت : وضعيت حقوق بشر در بحرين بحرانی است و دولت انگليس باید با درک این وضعیت  موضع جدي تری در این زمینه اتخاذ کند.

جيمسن افزود : وضعيت حقوق بشر بحرين هیچ تغییر نکرده، و در اين كشور هيچ تضميني براي آزادي ها و حقوق بشر وجود ندارد.

 وی تأکید کرد: ما نبايد به ادعاي باطل "بهبود وضعيت حقوق بشر در بحرين" امیدوار باشیم بلکه باید به نقض برنامه ریزی شده حقوق مردم بحرین و سیاست های ظالمانه و مردود آل خلیفه توجه کنیم.

 

FF-21-14:47



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها