در کنفرانس خبری با همتای اتریشی؛

لاوروف: تحریم‌های اروپا مانند شمشیردولبه به اروپایی‌ها هم آسیب می‌رساند

لاوروف: تحریم‌های اروپا مانند شمشیردولبه به اروپایی‌ها هم آسیب می‌رساند
جمعه 31 فروردين 1397 - 15:30

وزیر خارجه روسیه گفت که تحریم‌هایی که اروپایی‌ها علیه روسیه اعلام کرده‌اند مانند شمشیر دولبه به آنها هم آسیب می‌رساند.

العالم _ اروپا

«کارین کنایسل» وزیر خارجه اتریش در جریان کنفرانس خبری مشترک با «سرگئی لاوروف» همتای روسی خود  در مسکو با اشاره به گفت‌وگوهای سازنده‌ای که میان طرفین صورت گرفته  و اقدامات مشترکی که با همکاری روسیه اجرایی شده‌اند گفت که وین محلی برای برگزاری مذاکرات هسته‌ای با ایران بود و روسیه و دیگر طرف‌ها در دستیابی به این توافق همکاری زیادی داشتند.

کنایسل گفت که درباره تحولات خاورمیانه و جنگ‌های نیابتی و نیز مسایل مربوط به سوریه  و حواشی آن با لاورف صحبت کرده است و گفت: «با توجه به تحولات اخیر در سوریه لزوم مذاکره درباره راه‌های همکاری مشهود است و روسیه هم شریک مهمی در این راستا برای روسیه محسوب می‌شود.»

لاوروف هم ضمن استقبال از توسعه روابط میان مسکو و وین اعلام کرد که طرفین درباره مجموعه‌ای مسایل مهم روز جهانی به تبادل‌نظر پرداختند که تحولات سوریه، یمن، لیبی و عراق و اوکراین از جمله این موارد بودند.

لاوروف گفت که کشورش در زمینه مقابله با تروریسم منافع مشترکی با اتریش دارد. وی همچنین با اشاره به تحریم‌هایی که اروپا علیه روسیه اعمال کرده است، خاطرنشان کرد که تحریم‌ها مانند شمشیر دولبه‌ای هستند که به اروپا هم آسیب می‌رسانند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها