شکایت حزب دموکرات آمریکا از ترامپ و روسیه

شکایت حزب دموکرات آمریکا از ترامپ و روسیه
شنبه 1 ارديبهشت 1397 - 05:32

حزب دموکرات آمریکا از ترامپ، روسیه و سایت ویکی لیکس شکایت کرد.

العالم - آمریکا

به گزارش رویترز، حزب دموکرات آمریکا روز جمعه از ستاد مبارزات انتخاباتی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، روسیه و همچنین سایت ویکی لیکس به خاطر ایجاد اختلال در روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال دو هزار و شانزده آمریکا به دادگاهی در آمریکا شکایت کرد.

حزب دموکرات آمریکا در شکایت نامه ای که به دادگاهی در منهتن تحویل داده شده است مدعی شده است که مقامات ارشد ستاد مبارزات انتخاباتی ترامپ با دولت روسیه و سازمان جاسوسی ارتش این کشور برای آسیب زدن به وجهه هیلاری کلینتون نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری سال دو هزار و شانزده آمریکا همدست شده اند  و با هک کردن رایانه های حزب دموکرات انتخابات را به نفع ترامپ سوق داده اند.

در این شکایتنامه آمده است که ستاد مبارزات انتخاباتی ترامپ از کمک روسیه در انتخابات سال دو هزار و شانزده استقبال کرده است. در این شکایت نامه همچنین ستاد مبارزات انتخاباتی ترامپ همانند یک شرکت تجاری در حال رشد توصیف شده است.

نهادهای اطلاعاتی آمریکا سال گذشته گزارش دادند که روسیه از هک شدن رایانه های مربوط به اقدامات گروههای مرتبط با حزب دموکرات آمریکا در زمان مبارزات انتخاباتی سال دو هزار و شانزده حمایت کرده است. برخی از این نهادها اعلام کردند که این موضوع سبب برتری ترامپ در برابر کلینتون شده است.

کمیته ملی حزب دموکرات روسیه را به خاطر هک سیستم های رایانه ای آن در سال دو هزار و پانزده و نیمه نخست سال دو هزار و شانزده مورد سرزنش قرار داده است.هکرها وارد بخش ارتباطات بین مقامات حزب دموکرات شده بودند. این اقدام زمانی انجام شده بود که مجمع حزب دموکرات در حال بررسی نامزدهای خود برای انتخابات ریاست جمهوری سال دو هزار و شانزده بود. ویکی لیکس هم هزاران ایمیل را منتشر کرد که این موضوع برای ستاد مبارزات انتخاباتی هیلاری کلینتون موضوعی تعجب برانگیز بود.

در این شکایت نامه از دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، راجر استون مشاور سابق ترامپ وهمچنین جرد کوشنر داماد ترامپ به عنوان متهم یاد شده است.

بسیاری از اتهامات مطروحه در این شکایت نامه بر اساس گزارش های رسانه ها و عموما مدارک حقوقی موجود بوده است و اطلاعات کمی درباره تبانی با مسکو ارائه شده است.

کاخ سفید به دنبال درخواست ها  به  اتهامات وارد شده هیچ واکنشی نشان نداده است. ترامپ بارها هرگونه تبانی بین ستاد مبارزات انتخاباتی خود با روسیه را رد کرده است. روسیه هم هرگونه دخالت در انتخابات ریاست جمهوری سال دو هزار و شانزده آمریکا را رد کرده است.

کمیته ملی حزب جمهوری خواه، ستاد مبارزات انتخاباتی ترامپ، مایکل گلاسنر مدیر ستاد مبارزات انتخاباتی ترامپ، ویکی لیکس، راجر استون مشاور سابق ترامپ، وکلای پاول مانافورت رئیس پیشین ستاد مبارزات انتخاباتی ترامپ،ریک گیتس معاون مانافورت وجرج پاپادوپولوس معاون پیشین ستاد مبارزات انتخاباتی ترامپ به اتهامات وارد پاسخ نداده اند.

به نظر می رسد که این شکایت نامه به ادامه بررسی موضوع دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال دو هزار وشانزده آمریکا  و تبانی ستاد مبارزات انتخاباتی ترامپ با روسیه کمک کند. رابرت مولر بازپرس ویژه این پرونده در حال بررسی این موضوعات است. دفتر رابرت مولر هم از هرگونه واکنش به شکایت نامه دموکرات ها خودداری کرده است.

به نظر می رسد که در جریان فرآیند حقوقی رسیدگی به شکایت نامه مذکور وکلای حزب دموکرات اسنادی را در رابطه با تبانی متهمان با موضوع تبانی با روسیه ارائه کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها