استقبال روسیه و اتحادیه اروپا از تصمیم کره شمالی برای توقف آزمایشات هسته‌ای و موشکی

استقبال روسیه و اتحادیه اروپا از تصمیم کره شمالی برای توقف آزمایشات هسته‌ای و موشکی
شنبه 1 ارديبهشت 1397 - 16:57

اتحادیه اروپا، انگلیس و روسیه در بیانیه‌های جداگانه‌ای از تصمیم پیونگ‌یانگ برای توقف آزمایشات موشکی و هسته‌ای استقبال کردند.

العالم _ اروپا

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز شنبه تأکید کرد، این اتحادیه از تصمیم کره شمالی برای توقف آزمایشات موشکی و هسته‌ای استقبال می‌کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، موگرینی همچنین گفته است که اتحادیه اروپا آمادگی دارد تا از فرایند مذاکرات متعاقب این تصمیم حمایت کند.

دولت انگلیس نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «تعهد درازمدت از جانب کیم جونگ اون برای توقف تمام آزمایشات هسته‌ای و موشک‌های بالستیک یک گام مثبت است».

این بیانیه می‌افزاید: «ما امیدواریم که این گام نشان دهنده تلاشی برای مذاکره با حسن نیت باشد. ما به کار با شرکای بین‌المللی خود به منظور محقق ساختن هدف خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره به صورت کامل، قابل تأیید و غیرقابل بازگشت ادامه خواهیم داد».

یک منبع در وزارت خارجه روسیه نیز تأکید کرد: «مسکو از تصمیم کره شمالی برای توقف این آزمایشات موشکی و هسته‌ای استقبال می‌کند».

بامداد امروز شنبه خبرگزاری دولتی کره شمالی گزارش داد: «از تاریخ 21 آوریل، کره شمالی انجام آزمایش‌‌های هسته‌ای و آزمایش موشک‌های بالستیک قاره‌پیما را متوقف خواهد کرد.»

خبرگزاری رسمی کره شمالی نوشته این تصمیم در نشست عمومی کمیته مرکزی حزب حاکم این کشور اتخاذ شده است. 

در این بیانیه همچنین آمده است: «کره شمالی به منظور اثبات تعهد خود برای تعلیق آزمایش‌های هسته‌ای یکی از سایت‌های آزمایش هسته‌ای خود در شمال این کشور را هم تعطیل خواهد کرد.»

تحولات جاری در شبه جزیره کره در حالی صورت گرفته که قرار است سران آمریکا و کره شمالی اواخر ماه جاری میلادی یا اوایل ماه بعدی با هم نشستی برگزار کنند؛ نشستی که مکان و زمان آن هنوز نهایی نشده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها