«محمود عباس» مستمری خانواده‌های اسرا در نوار غزه را قطع کرد

«محمود عباس» مستمری خانواده‌های اسرا در نوار غزه را قطع کرد
شنبه 1 ارديبهشت 1397 - 18:36

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه اقدامات تنبیهی خود علیه نوار غزه، وجهی که به صورت ماهانه به خانواده اسرا در نوار غزه پرداخت می‌شد، را قطع کرد.

العالم _ فلسطین اشغالی

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دستور قطع مستمری ماهانه خانواده‌های اسرا در نوار غزه برای ماه جاری را صادر کرد.

بر اساس گزارش وبگاه «الرساله»، جنبش «الاسیره» ویژه رسیدگی به امور اسرا و شهدا این خبر را اعلام کرد و گفت: عباس پس از قطع حقوق کارمندان تشکیلات خودگردان در نوار غزه، دستور قطع حقوق اسرای نوار غزه را نیز داد.

در ادامه این گزارش آمده است «عیسی قراقع» رئیس کمیته امور اسرا در راستای توجیه این موضوع، اعلام کرد اشکالی فنی رخ داده  و به زودی حل خواهد شد.

این اقدام تنها 2 روز پس از نامه‌ «مروان البرغوثی» (نماینده پارلمان فلسطین و عضو کمیته مرکزی جنبش فتح که سال‌هاست اسیر رژیم صهیونیستی است) به محمود عباس صورت گرفت، البرغوثی در این نامه عباس را به خاطر اتخاذ اقدامات تنبیهی علیه نوار غزه سرزنش کرده بود و خواستار توقف آن شده بود.

در ادامه گزارش مذکور آمده است اسرا در واکنش به قطع حقوق، تمامی اقدامات پیش رو از جمله اعتصاب غذا را بررسی می‌کنند.

عباس با این اقدامات سعی می‌کند حماس را مجبور کند که تمام اداره امور غزه از جمله سلاح گردان‌های مقاومت و تونل‌ها را واگذار کند اما حماس اعلام کرده هیچ زمانی این موضوع را نخواهد پذیرفت.

غزه وضعیت فاجعه‌باری دارد و این اقدامات عباس مزید علت شده است، هفته گذشته روزنامه «الاخبار» از پیشنهاد کشورهای اروپایی برای کمک به غزه در مقابل تامین امنیت رژیم صهیونیستی خبر داد.

فارس

پربیننده ترین خبرها