سید حسن نصرالله:

مقاومت می تواند هر هدفی را در اسرائیل بزند/ برای بررسی راهبرد دفاعی آماده هستیم/ ما به نبیه بری در دولت و در مبارزه اعتماد داریم

مقاومت می تواند هر هدفی را در اسرائیل بزند/ برای بررسی راهبرد دفاعی آماده هستیم/ ما به نبیه بری در دولت و در مبارزه اعتماد داریم
شنبه 1 ارديبهشت 1397 - 19:53

دبیر کل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه برای بررسی راهبرد دفاعی آماده هستیم تاکید کرد: نبیه بری نخستین کسی است که بررسی این راهبرد را مطرح کرد.

العالم _ لبنان

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در ابتدای سخنرانی خود در مراسم انتخاباتی حوزه صور که به صورت ویدیو کنفرانس در همایشی تحت عنوان «صوتی وفاء لأهل الوفاء» برگزار شده است؛ با خطاب قرار دادن پدر سه شهید مقاومت لبنان گفت: شهدای مقاومت تاج سر لبنانی‌ها هستند.

وی در ادامه به حمله رژیم صهیونیستی علیه مقاومت لبنان در سال 1996 موسوم به «خوشه‌های خشم» اشاره کرد و گفت که در سایه ناتوانی دشمن صهیونیستی، شهروندان غیر نظامی هدف این حمله قرار گرفتند.

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: امروز در حالی در صور با یکدیگر دیدار می کنیم که حمله تجاوزکارانه رژیم اشغالگر در  11 آوریل را محکوم می کنیم، دشمن اسراییلی در ابتدای تجاوزگری با حمله به مقر رهبر نظامی حزب الله در صور، قصد داشت تا او را ترور کند.

سید حسن نصرالله گفت که فرزندان امام موسی صدر، جنبش امل و حزب الله با کمک هم مفهوم مقاومت را که منجر به پیروزی شد، تغییر دادند.

وی در مورد شکل گیری مقاومت جنوب لبنان گفت که مردم جنوب لبنان از سال 1948 منتظر بودند تا دولت به کمک آن‌ها بشتابد، تا اینکه امام موسی صدر جایگزینی برای آن ایجاد کرد و مقاومت را تأسیس کرد.

دبیر کل جنبش مقاومت لبنان اظهار داشت که رژیم صهیونیستی در حمله آوریل 1996 مسیحیان و مسلمانان را هدف قرار داد و در نتیجه این حملات کشتارهای وحشتناکی رخ داد.

وی تصریح کرد: مردم جنوب لبنان از سال 1948 منتظر دولت بودند اما دولت دست به اقدامی نزد از این رو امام موسی صدر وادار شد تا دسته های مقاومت لبنان را تاسیس کند و هنگام تاسیس گروههای مقاومت، این گروهها فقط سه تفنگ داشتند بدون آنکه از تجهیزان کافی برخوردار باشند

سید نصرالله افزود: در آن زمان دولت حضور نداشت، اما در سال 2006 مقاومت، ارتش لبنان را به مرزها آورد این مقاومت بود که دولت را به جنوب لبنان آورد این دولت لبنان است که باید به خاطر عدم دفاع از ملت مورد سرزنش قرار گیرد نه آنکسی که با سلاح خود از ملت دفاع میکند

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه افزود: « جرم ما این است که برای دفاع از خود و ناموس سلاح برداشته و دفاع کردیم».

سید نصرالله با بیان اینکه مقاومت که یک رویا بود امروز به قدرتی واقعی بدل شد که دشمن از آن حساب می بردف گفت که مقاومت لبنان امروز هم صاحب قدرت و بوده و هم دارای موشک است و این توانایی‌ را دارد که هر هدفی را در اسرائیل بزند.

وی تاکید کرد: مقاومتی که امام موسی صدر برای مقابله با ارتش به اصطلاح شکست ناپذیر تاسیس کرد امروز می تواند قلب دشمن را هدف قرار دهد.

دبیر کل حزب الله لبنان اظهارداشت: مقاومت ما قابل فروش و یا چانه زنی نیست و به معنای زندگی ماست. مقاومت ما همراه با فداکاری های بسیار بود از این رو هیچگاه از آن دست نمی کشیم بلکه برای ما حکم عزت و کرامت را دارد

وی به انتخابات پیش روی لبنان در ششم ماه می اشاره کرد و گفت: «حضور شما در پای صندوق‌های رأی پیامی برای دنیا دارد و آن اینکه ما در جنوب لبنان هرگز مقاومت را تنها نخواهیم گذاشت».

دبیر کل حزب الله لبنان ادامه داد: رای گیری در 6 می به معنای آن است که ما در صور و الزهرانی و در تمام جنوب لبنان مقاومت را رها نخواهیم کرد.

سید حسن نصرالله با انتقاد از اوضاع بخش کشاورزی و صنعتی لبنان گفت که به رغم هزینه‌های میلیاردی زیرساختهای این کشور در وضعیت خوبی نبوده و دولت باید چشم انداز اقتصادی واضحی ارائه دهد تا کشور به سمت پرتگاه حرکت نکند.

دبیر کل حزب الله لبنان یادآور شد: تیمی که از چندین دهه در لبنان متولی پرونده اقتصاد بود، شکست خورده است از همین رو دولت باید چشم انداز اقتصادی روشنی داشته باشد تا کشور در ورطه سقوط گرفتار نشود.

وی با بیان اینکه برای بررسی راهبرد دفاعی آماده هستیم تاکید کرد: نبیه بری نخستین کسی است که بررسی این راهبرد را مطرح کرد.

سید حسن نصرالله با اشاره به اینکه خواستار گفتگو میان لبنانی ها برای حل مساله طائفی گری هستم، تصریح کرد: با طائفی گری،  همه چیز در کشور فرقه ای و طائفی می شود. کشور با طائفی گری ساخته نمی شود و این همان چیزی است که رهبرانی که طرح ملی ندارند، در پیش می گیرند.

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: لبنان به همه لبنانی ها نیاز دارد، لبنان به یک دولت وحدت ملی نیاز دارد.

وی خاطرنشان کرد: ما به نبیه بری در دولت و در مبارزه اعتماد داریم. نبیه بری تضمینی در سطح داخلی و در سطح ملی است از همین رو در صور و الزهرانی فقط به فهرست امید و وفاداری رای ندهید بلکه به رییس نبیه بری نیز رای دهید زیرا فهرست امید و وفاداری به تمام رای های شما نیاز دارد تا پیام اطمینان به تمام لبنان ارسال کنید.

پربیننده ترین خبرها