پشت پرده ترور پژوهشگر فلسطینی به دست موساد + فیلم

شنبه 1 ارديبهشت 1397 - 23:12

جنبش حماس و جهاد اسلامی سازمان موساد رژیم اشغالگر را به ترور فادی محمد البطش پژوهشگر فلسطینی متهم کردند. یکی از رهبران جنبش حماس تاکید کرد که موساد در کمین نیروهای متبحر و متخصص فلسطینی است و این سازمان مسئول جنایت ترور فادی البطش در مالزی است.

العالم . فلسطین اشغالی

فادی محمد البطش در راه خود از منزلش به سمت مسجد برای ادای نماز صبح در کوالالامپور پایتخت مالزی ترور شد.

پلیس مالزی تاکید کرد که دو نفر سوار بر موتورسیکلت به سمت البطش تیراندازی کردند. مهاجمان حدود ده گلوله به او شلیک کردند که چهار تا از گلوله ها به او اصابت کردند و تحقیقات در این خصوص همچنان ادامه دارد.

داوود شهاب سخنگوی جنبش جهاد اسلامی با بیان اینکه البطش از افراد برجسته در زمینه مهندسی برق است، موساد را به ترور وی متهم کرد. 

خالد البطش یکی از رهبران دیگر جهاد اسلامی نیز با متهم کردن موساد به ترور دکتر فادی البطش پژوهشگر فلسطینی در زمینه انرژی، از مقامات مالزی خواست تا برای شناسایی عاملان این ترور تحقیقی فوری انجام دهند یپش از آنکه عاملان این جنایت پا به فرار بگذارند.

خانواده البطش همچنین از مقامات مالزی و سفارت فلسطین در مالزی خواستند تا برای بازگرداندن جسد البطش به زادگاهش در شهرک جبالیا اقدام کنند.

خالد البطش تاکید کرد که موساد را به ترور فادی البطش متهم می کنیم. رژیم اشغالگر نمی خواهد کسی در علم و دانش پیشرفت کند و به مردم فلسطین خدمت کند.

رسانه های اسراییلی ادعا کردند که البطش مسئول برنامه توسعه هواپیماهای بدون سرنشین در گردانهای قسام شاخه نظامی جنبش حماس است و در زمینه انرژی جایگزین تخصص داشت و یکی از مسئولان جنبش حماس است.

دکتر فادی البطش ۳۵ سال داشت. او متاهل و صاحب سه فرزند بود. وی در دوران تحصیلش ۱۸ پژوهش و تحقیق علمی را در مجله‌های علمی پژوهشی منتشر کرد و با ارائه پروژه‌ها و پژوهش‌های علمی در تعدادی از کنفرانس‌های بین المللی شرکت کرد، وی پس از اخذ مدرک دکترای "مهندسی برق" از دانشگاه مالایا مالزی و انجام تعدادی پژوهش عملی موفق به دریافت چندین جایزه علمی شد، دکتر فادی برنده جایزه بهترین پژوهشگر عرب از سوی خزانه‌داری مالزی بود.

210

پربیننده ترین خبرها