وزیر کشور مالزی:

قاتلان استاد فلسطینی به سرویس اطلاعاتی خارجی مرتبط بودند

قاتلان استاد فلسطینی به سرویس اطلاعاتی خارجی مرتبط بودند
يکشنبه 2 ارديبهشت 1397 - 06:00

«احمد زاهد حمیدی» معاون نخست وزیر و وزیر کشور مالزی اظهار کرد: قاتلان استاد فلسطینی دانشگاه کوالالامپور مالزی به یک سرویس اطلاعاتی خارجی مرتبط بوده اند.

العالم-آسیا

«احمد زاهد حمیدی» با اعلام این که پلیس مالزی همکاری خود با پلیس «اینترپل» و «آ.سه.آن‌پل» برای پیدا کردن ردی از مهاجمان را آغاز کرده، بیان داشت: پلیس تمامی زوایای این قتل را بررسی می‌کند تا مجرمین را به دام بیندازد.

وزیر کشور مالزی افزود: ما یافته‌های خود را به مرور اعلام خواهیم کرد.

«فادی البطش» صبح شنبه در حال رفتن به سمت مسجد برای اقامه نماز صبح توسط دو مهاجم هدف حمله قرار گرفت و به ضرب گلوله کشته شد.

به گفته پلیس، استاد 35 ساله فلسطینی، پس از شلیک حداقل 10 گلوله توسط مهاجمان ناشناس در جا کشته شده است.

جنبش «حماس» با انتشار بیانیه‌ ای در شبکه اجتماعی توییتر، «البطش» را محقق جوان فلسطینی‌ اهل «جبلیه» واقع در نوار غزه معرفی کرد که به عنوان «یک دانشمند شناخته شده در عرصه انرژی خدماتی ارائه داده است».

مرکز اطلاع رسانی فلسطین نیز امروز به نقل از اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) خبر داد سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) مسئول ترور «فادی البطش» دانشمند فلسطینی و استاد دانشگاه 'کوالالامپور' است.

برخی از رسانه های فلسطینی نیز گزارش دادند : البطش به جنبش جهاد فلسطین نزدیک بوده است.

سفیر فلسطین در مالزی در گفت و گویی با ایرنا گفت: «فادی البطش» یک شخصیت علمی بود که عمر خود را صرف تحصیل و تعلیم کرد.

به گفته سفیر فلسطین در مالزی، البطش در 10 سال گذشته در مالزی اقامت داشت و علاوه بر فعالیت های علمی، امام جماعت مسجدی در کوالالامپور نیز بود.وی قرار بود روز گذشته نماز صبح را درهمان مسجد اقامه کند.

'داتو انور الآغا'گفت: البطش قرار بود این هفته برای شرکت در یک کنفرانس علمی به ترکیه سفر کند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها