چراغ سبز قطر به اسراييل براي حمله به سوريه

چراغ سبز قطر به اسراييل براي حمله به سوريه
دوشنبه 2 مرداد 1391 - 03:21

بغداد (العالم)- پژوهشگر امور راهبردي عراقي ، اعلام رژيم صهيونيستي به دخالت نظامي احتمالي در سوريه به بهانه نگراني از سرنوشت سلاح هاي شيميايي را ناشي از چراغ سبز قطر و مخالفان سوريه به اين رژيم عنوان كرد.

جاسم الموسوي روز دوشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: رژيم صهيونيستي اكنون در عرصه سوريه فعال و در صدد است آخرين ارتش عربي قدرتمند باقي مانده در منطقه و حامي مقاومت را در هم شكند.

وي افزود: اشاره رژيم صهيونيستي به دخالت نظامي احتمالي در سوريه پس از آن صورت گرفته است كه مخالفان سوري در اجلاس هاي مختلف به اين رژيم چراغ سبز نشان داده اند.

پژوهشگر امور راهبردي عراقی همچنين به نقش واسطه اي قطر اشاره كرد كه به اسرائيلي ها اطمينان داده است، كساني كه پس از سقوط رژيم سوريه روي كار خواهند آمد به آن ها نزديك ترند و اين رژيم لازم است به مخالفان سوري كمك كند.

الموسوي افزود: رژيم اسرائيل اكنون احساس مي كند برخي از آرزوهايش در جنگ فرسايشي فعلي ضد ارتش سوريه عملي شده است؛ به اين معنا كه اين رژيم اطمينان يافته است وضعيت داخلي نيروهاي نظامي سوريه در شرايط مناسب براي حمله به آن ها و حمايت از گروه هاي مسلحي است كه نتوانسته اند نهادهاي نظامي و سياسي سوريه را در هم شكنند و جنگ داخلي را شعله ور كنند.

وي در بخش ديگري از سخنانش گفت: امروز دو گزينه فرا روي منطقه است، گزينه خطرناك نخست، ورود به جنگ منطقه اي نامحدود با عواقب نامعلوم از دروازه سوريه و ديگري همكاري كشورها براي حل بحران سوريه با در پيش گرفتن اين منطق سياسي است كه انتخاب دولت ها حق ملت هاست (و نه كشورهاي خارجي).   

شايان ذكر است كه مسئولان رژيم صهيونيستي اخيرا به بهانه "نگراني از سرنوشت سلاح هاي شيميايي" و "سلاح هاي هوشمند" سوريه و احتمال انتقال آن ها به حزب الله لبنان از احتمال دخالت مستقيم در سوريه سخن گفته اند.
07/22- 15:39- TOK

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها