انفجار در مرکز ثبت‌نام رای‌دهندگان کابل با ده‌ها کشته و زخمی

انفجار در مرکز ثبت‌نام رای‌دهندگان کابل با ده‌ها کشته و زخمی
يکشنبه 2 ارديبهشت 1397 - 12:01

مقامات افغانستان امروز (یکشنبه) از حمله‌ای انتخاری به یک مرکز ثبت‌نام رای دهندگان در کابل خبر دادند. در این حمله دست‌کم چهار نفر جان خود را از دست دادند.

العالم - آسیا

این حمله پس از چند هفته وضعیت آرام در کابل صورت گرفت و هنوز هیچ گروهی مسئولیت آن را بر عهده نگرفته است.

عبدالرحمان رحیمی، رییس پلیس کابل به شبکه خبری طلوع گفت، به نظر می‌رسد که این انفجار حمله‌ای انتحاری بوده و تلفاتی را در پی داشته اما هنوز جزییات آن مشخص نیست.

یکی از مقامات وزارت سلامت عمومی افغانستان اظهار کرد، آمبولانس‌هایی که به محل انفجار اعزام شدند، دست‌کم چهار کشته و 15 زخمی را به بیمارستان‌های کابل متقل کردند اما تلفات نهایی این انفجار انتحاری مشخص نیست.

وزارت بهداشت افغانستان در تازه‌ترین خبرهای خود اعلام کرده بر اساس آمار رسیده، در این انفجار تاکنون ۷ نفر کشته و ۳۵ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

منبعی در پلیس کابل نیز بدون افشا شدن نامش گفته که در این حمله ۱۵ نفر کشته و بیش از ۴۰ نفر زخمی شده‌اند.

مراکز ثبت‌نام رای‌دهندگان در آستانه انتخابات پارلمانی افغانستان در سراسر این کشور مشغول فعالیت هستند. قرار است که این انتخابات در ماه اکتبر برگزار شود و نگرانی‌هایی درخصوص مورد حمله قرارگرفتن سایر مراکز ثبت‌نام وجود دارد.

انفجار روز یکشنبه در منطقه‌ای در شرق کابل صورت گرفت که اکثریت ساکنان آن را اقلیت شیعه هزاره تشکیل می‌دهند. این اقلیت مذهبی بارها هدف حملاتی قرار گرفته که داعش مسئولیت آن‌ها را بر عهده گرفته است.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها