روسیه مرکز مقابله با تحریم های آمریکا ایجاد می کند

روسیه مرکز مقابله با تحریم های آمریکا ایجاد می کند
يکشنبه 2 ارديبهشت 1397 - 14:16

 روسیه مرکز مقابله با تحریم های آمریکا ایجاد می کند که کار نظارت بر تحریم های این کشور و پاسخگویی به آن را برعهده خواهد داشت.

العالم - روسیه

«آلکساندر شوخین» رئیس اتحادیه صنعتگران و تاجران روسیه در مصاحبه با روزنامه روسی ودوموستی در این باره توضیح داد: نخست وزیر روسیه از ایده تأسیس مرکز مقابله با تحریم های آمریکا حمایت کرد و ایجاد آن را لازم دانست.
وی افزود: این مرکز «کانترافاک» نام خواهد داشت و با مرکز اوفاک در وزارت دارایی آمریکا که مسؤول اجرای تحریم ها در مورد دارایی های خارجی است، مقابله خواهد کرد.
رئیس اتحادیه صنعتگران و تاجران روسیه خاطر نشان کرد: مرکز کانترافاک باید وضع تحریم ها را زیر نظر داشته و نوع حمایت ها از مراکز اقتصادی روسیه در خارج، واگذاری اعتبارات مالی و تأمین مالی را تعیین کند.
شوخین یادآور شد: بانک مرکزی، وزارت دارایی، وزارت صنعت و بازرگانی و وزارت توسعه اقتصادی روسیه از این مرکز حمایت خواهند کرد.
وزارت خزانه داری آمریکا کمتر از یک ماه پیش ، 24 مقام و شهروند روسی و 14 شرکت دولتی روسیه را تحریم کرد.
مقام های ارشد دولت آمریکا تحرکات روسیه از جمله در شبه جزیره کریمه و شرق اوکراین، حمایت از دولت سوریه، هک سایبری و تلاش برای فروپاشی دمکراسی غربی را از جمله دلایل اعمال تحریم های واشنگتن عنوان کردند.
روسیه نیز وعده داده است در مقابل تحریم های آمریکا، بزودی تحریم های جدیدی بر کالاهای صادراتی آمریکا به این کشور وضع کند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها