نسل کشی در میانمار درسایه سکوت مجامع بین المللی

نسل کشی در میانمار درسایه سکوت مجامع بین المللی
دوشنبه 2 مرداد 1391 - 09:42

عضو مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اين كه كشتار مسلمانان ميانمار اقدام جنايتكارانه و غيرقابل توجيه است، از مجامع بين المللي خواست اين اقدام ضد بشري را محكوم كند.

ناصر سوداني دوشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، از سكوت جامعه بين المللي و سازمان ملل درقبال كشتار مسلمانان ميانمارانتقاد كرد.

وي گفت: مسلمانان ميانمار از چهار قرن پيش در اين كشور سكونت دارند و جزئي از شهروندان آن هستند و حتي به فرض اين كه آنها جزو شهروند نباشند چه توجيهي دارد كه آنان را بكشند و به آتش بكشند؟

سوداني افزود: وقتي يك صهيونيست غاصب كشته مي شود يا فردي در يك كشور معين به قتل مي رسد جامعه بين المللي بيانيه هاي متعدد صادر كرده و تصميماتي را اتخاذ مي كند و مواضع خصمانه اي عليه آن كشور مي گيرد اما اكنون شاهد سكوت جامعه بين المللي درقبال فجايع جنايات ميانمار هستيم.

عضو مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: كشتار مسلمانان در ميانمار، پاكسازي نژادي و جنايتي عليه همه امت اسلامي است.

سوداني گفت: جامعه بين المللي و سازمانهاي بين المللي با وجود مشاهده سوزاندن زنان، كودكان و سالخوردگان بي گناه ميانماري در رسانه هاي گروهي، سكوت اختيار كرده و آن را محكوم نمي كنند.

اين نماينده مجلس خاطرنشان كرد: مقام معظم رهبري و همچنين مجلس شوراي اسلامي اين كشتار را به شدت محكوم كرده اند.

سوداني تصريح كرد: ايران از سازمان همكاري اسلامي خواسته است جلسه اي اضطراري براي بحث و گفت وگو درباره اين موضوع تشكيل دهد.

وي خاطرنشان كرد: سازمان ملل تا اين لحظه هيچ پاسخي به نامه ايران كه در آن كشتار در ميانمار محكوم شده، نداده است.

سوداني گفت: عدم تحرك سازمان ملل در اين زمينه اين نهاد را به شريك جرم در اين جنايت تبديل مي كند.

وي افزود: آنها در آينده به خاطر اتخاذ مواضع غيرانساني و جانبدارانه و ايستادن در كنار باطل و رها كردن حق و حقيقت، درحالي كه مدعي دفاع از حقوق بشر هستند، محاكمه خواهند شد.

AM - 22 - 19:25

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها