مرکل: برجام توافق کاملی نیست

مرکل: برجام توافق کاملی نیست
يکشنبه 2 ارديبهشت 1397 - 22:03

«آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان می‌گوید با تل‌آویو درباره نحوه مقابله با فعالیت‌های ایران اختلاف نظر دارد.

العالم - اروپا

وی در مصاحبه‌‌ای اختصاصی که روز یکشنبه بخش‌هایی از آن از کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی پخش شد، در پاسخ به سوالی درباره نگرانی رژیم صهیونیستی از گسترش نفوذ ایران در منطقه، گفت: «من نگرانی‌های گسترده‌ اسرائیل درباره عملکرد و اقدامات ایران را درک می‌کنم. ما در پاسخ به این پرسش با هم اختلاف نظر داریم، اینکه بهترین راه برای متوقف کردن [ایران] چیست.»

مرکل ادامه داد: «نخست‌وزیر [بنیامین] نتانیاهو معتقد است که توافق هسته‌ای با ایران آن امنیتی را که او برای اسرائیل مد نظر دارد، فراهم نمی‌کند. من وجود این توافق را، هرچند که توافق کامل و ایده‌آلی نیست، به اینکه هیچ توافقی وجود نداشته باشد ترجیح می‌دهم.» ما به بحث در این مورد ادامه خواهیم داد. آلمان بسیار دقت خواهد کرد که این توافق همچنان اجرایی بماند.» 

وی با این وجود گفت: «ما از برنامه موشک‌های بالستیک ایران بسیار نگران هستیم. به همین دلیل هم هست که با بریتانیا، فرانسه و ایالات متحده در این مورد گفت‌وگو داریم.»

صدر اعظم آلمان قرار است به زودی برای گفت‌وگو با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا راهی واشنگتن شود. گفته می‌شود او در این سفر تلاش خواهد کرد تا ترامپ را به ماندن در توافق هسته‌ای با ایران متقاعد کند. ترامپ تا ۲۲ اردیبهشت به کنگره آمریکا و کشورهای اتحادیه اروپا فرصت داده تا توافق هسته‌ای با ایران را از جمله از طریق محدود کردن برنامه موشکی و لغو محدودیت زمانی سقف غنی‌سازی ایران، «اصلاح» کند. این درخواست‌ها از سوی نتانیاهو هم مورد حمایت قرار گرفته است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها