ادعای عربستان درباره رهگیری موشک یمنی

ادعای عربستان درباره رهگیری موشک یمنی
دوشنبه 3 ارديبهشت 1397 - 01:15

رسانه های رسمی عربستان سعودی اعلام کردند، ارتش این کشور یک موشک دیگر را که نیروهای انقلابی یمن شلیک کرده بودند، رهگیری کرده اند.

العالم - عربستان

بر اساس این گزارش، یک رسانه دولتی عربستان اعلام کرد دفاع هوایی این کشور روز یکشنبه یک موشک بالستیک را که توسط گروههای انقلابی یمن به طرف منطقه نجران در جنوب عربستان شلیک شده بود، رهگیری کرده اند و این حمله هیچ تلفاتی بر جا نگذاشته است.

طبق اعلام (به اصطلاح) ائتلاف کشورهای عربی که به سرکردگی عربستان سعودی در یمن مداخله نظامی کرده است، از نوامبر گذشته نیروهای انقلابی یمن چندین موشک به خاک عربستان سعودی شلیک کرده اند.

خبرگزاری رسمی عربستان روز یکشنبه به نقل از منابع وابسته به ائتلاف کشورهای عرب گزارش داد نیروهای سعودی یک موشک دیگر را رهگیری کرده اند. ترکشهای ناشی از انفجار این موشک در مناطق مسکونی پراکنده شد و در یک مزرعه نیز منجر به آتش سوزی شد اما به هیچکس آسیبی نرسید.

این منبع تصریح کرد موشک از صعده که پایگاه انقلابیون یمن در شمال این کشور محسوب می شود، شلیک شده بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ریاض، منابع وابسته به ائتلاف کشورهای عرب همچنین اعلام کردند یک موشک دیگر نیز روز یکشنبه به منطقه ای بیابانی در عربستان اصابت کرد و تلفات یا خساراتی بر جا نگذاشت. این منابع محل فرود آمدن این موشک را اعلام نکردند.

مارس سال دو هزار و پانزده ائتلافی از کشورهای عرب به سرکردگی عربستان سعودی برای حمایت از دولت مستعفی یمن مداخله نظامی خود را در این کشور آغاز کرد اما این ائتلاف به رغم به بارآوردن تلفات زیاد در میان غیرنظامیان یمنی که اعتراضات شدیدی را نیز در جامعه بین المللی برانگیخته، موفق نشده است حاکمیت دولت مستعفی یمن را در استانهای آزاد شده برقرار کند. مناقشه مسلحانه یمن از سال دو هزار و پانزده تا کنون نزدیک به ده هزار کشته بر جا گذاشته است که بسیاری از آنها غیرنظامی بوده اند. وخامت اوضاع انسانی یمن به حدی است که حتی سازمان ملل متحد بحران این کشور را "بدترین بحران انسانی" در جهان توصیف کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها