استقبال مرکل از پیمان تجاری میان اروپا و مکزیک

استقبال مرکل از پیمان تجاری میان اروپا و مکزیک
دوشنبه 3 ارديبهشت 1397 - 04:25

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، روز یکشنبه بر اهمیت تجارت آزاد تاکید کرد و از انعقاد یک توافق تجاری جدید بین اتحادیه اروپا و مکزیک استقبال نمود.

العالم - اروپا

به گزارش خبرگزاری رویترز از هانوور، صدر اعظم آلمان این سخنان را در حالی ایراد کرد که قرار است تا چند روز دیگر در سفر به آمریکا با دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور دیدار کند.

مرکل این سخنان را در حضور انریک پنا نیتو Enrique Pena Nieto، رئیس جمهور مکزیک که در مراسم افتتاحیه نمایشگاه تجاری هانوور آلمان حضور داشت ایراد نمود.

صدر اعظم آلمان از توافق جدیدی که مکزیک و اتحادیه اروپا روز شنبه در خصوص تجارت آزاد منعقد کردند استقبال کرد. او گفت: ابعاد فنی این توافق باید به سرعت تبیین شود، اما این خبر برای اروپا، آلمان و مکزیک خبر خوبی است.

وی تصریح کرد: ما بر این باوریم که همکاری چند جانبه می تواند برای همگان ارزش افزوده به همراه داشته باشد و به همین دلیل است که ما از  تجارت جهانی که تا سرحد امکان آزاد است و بر اساس قواعد و مقررات مشترک بنا شده است حمایت می کنیم.

رئیس جمهور مکزیک هم طی سخنانی خاطرنشان کرد که نسبت به بازنگری در توافقنامه تجارت آمریکای شمالی (نفتا) خوشبین است  و این توافقنامه می تواند منافعی برای همه اعضا داشته باشد.

آمریکا، کاناد و مکزیک عضو نفتا هستند.

ترامپ در زمان مبارزات انتخابات ریاست جمهوری و بعد از ورود به کاخ سفید همواره از توافقنامه نفتا انتقاد کرده و خواستار بازنگری در آن شده است. او تهدید کرده است که اگر این توافقنامه به گونه ای که مطلوب نظر واشنگتن است بازنگری نشود، آمریکا از آن خارج خواهد شد.

واشنگتن از زمان شروع زمامداری دونالد ترامپ سیاست هایی را در حوزه اقتصاد اتخاذ کرده است که بر حمایت از کار و تولید در آمریکا تاکید دارد. او از پدیده جهانی شدن به علت این که باعث شده است بسیاری از شرکت های آمریکایی در راستای دسترسی به نیروی کار ارزان تر فعالیت های تولیدی خود را به خارج از این کشور منتقل کرده اند انتقاد نموده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها