نماینده مجلس سوریه:

دخالت خارجی دلیل اصلی بحران سوریه است

دخالت خارجی دلیل اصلی بحران سوریه است
سه شنبه 3 مرداد 1391 - 06:05

العالم، دمشق - نماينده مجلس مردم سوريه، دخالت هاي خارجي و اعزام گروه هاي مسلح به سوريه را عامل و مسبب اصلي بحران اين کشور دانست.

"شريف شحاده" روز سه شنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، گفت: از زمان شروع ناآرامي ها در سوريه، مشخص بود که بحران سوريه، بحرانی داخلي نيست؛ زيرا مسئولان کشور اصلاحاتي را كه مردم خواهان آن بودند، شروع كردند، اما برخي گروه هاي مسلح و تشكيلاتي در سطح القاعده و گروه هاي سلفي وارد اين كشور شدند.

نماينده مجلس سوريه، افزود: آمريكا مشكلي در تعامل با تشكيلات القاعده و گروه هاي سلفي ندارد و  از آن ها در سوريه استفاده كرد.

شحاده با اشاره به دخالت تركيه در سوريه، گفت: تركيه در بحران سوريه فرو رفته است و از مخالفان مسلح ، حمايت مالي، تبليغاتي و تسليحاتي مي كند.

وي تاكيد كرد مخالفان مسلح از طريق اراضي تركيه با هدف ضربه زدن به سوريه وارد اين كشور مي شوند، از اين رو مي گوييم كه تركيه نيز مانند عربستان و قطر، در توطئه عليه سوريه شريك است.

شحاده تصريح كرد: مسئولان سوري درعرض 6 ماه توانستند كه برنامه اي را براي اصلاحات ارائه كنند و اجرای اين برنامه نيازمند زمان، امنيت و آرامش بود؛ اما ديري نپائيد كه شاهد اعزام گروه هاي مسلح به سوريه با هدف اجراي اقدامات خرابكارانه و توقف روند اصلاحات در اين كشور بوديم .

نماینده مجلس سوریه با تاكيد بر اینکه مردم سوريه همچنان حامي بشار اسد و برنامه اصلاحات وي خواهند بود با شاره به دخالت آشكار آمريكا در امور داخلي سوريه، گفت: آمريكا جز تامين امنيت اسرائيل، ضربه زدن به سوريه و جهان عربي و اسلامي و تضعيف و شكست آنان، هدف ديگري در منطقه ندارد و به طور خلاصه مي توان گفت كه واشنگتن مي خواهد جهان اسلام تجزيه شود و ضعيف باشد و اسرائيل به نظام مقتدر در منطقه تبديل شود.

23-19:06

 

 



پربیننده ترین خبرها