صد و چهارمین روز اعتصاب غذای اسیر فلسطینی

صد و چهارمین روز اعتصاب غذای اسیر فلسطینی
سه شنبه 3 مرداد 1391 - 13:34

العالم، غزه - اعتصاب غذاي اکرم ريخاوي اسير فلسطيني در بند زندان هاي رژيم صهيونيستي از 104 روز گذشت.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار شبکه العالم، جمعيت اسيران و آزادگان فلسطيني "واعد" در نوار غزه، در همبستگي با اسيران دربند زندانهاي رژيم اشغالگر که برخی از آنها دست به اعتصاب غذا زده اند، تجمعی برگزار كرد.

با آغاز ماه مبارك رمضان كه در برخي كشورها زمان روزه داری در يك روز به 20 ساعت مي رسد، "اكرم ريخاوي" اسير فلسطيني 104 روز از روزه يا اعتصاب غذايش مي گذرد.

"عبدالله قنديل" عضو جمعيت اسيران و آزادگان فلسطيني به شبكه خبري العالم، گفت: تجمع جمعيت واعد در همبستگي با 4 اسير در زندانهاي رژيم اشغالگر است كه دست به اعتصاب غذا زدند، بويژه اكرم ريخاوي كه وارد صد و چهارمين روز از اعتصاب غذایش شده است.

وي افزود: ريخاوي به اعتصاب غذا ادامه مي دهد و وضعيت جسماني اش بسيار خطرناك است؛ اما رژيم اشغالگر از بررسی انسانی و اخلاقی موضوع ریخاوی مخالفت مي كند.

برگزار کنندگان اين تجمع از جامعه بين المللي خواستند تا براي نجات جان اسيران و بهبود شرايط معيشتي آنها بويژه در ماه مبارك رمضان سريعا وارد عمل شوند؛ مقامات زندانهاي رژيم اشغالگر بر تدابير محدود کننده در ماه مبارک رمضان عليه زندانيان مي افزايند، آنها را در زندانهاي انفرادي قرار مي دهد و مانع برگزاری مناسك و شعائر ديني می شود.

"فاطمه الزق" اسير آزاد شده فلسطيني به خبرنگار شبکه العالم، گفت: شرایط برای زندانیان در ماه مبارک رمضان از ماههاي قبل سخت تر است، زيرا صهیونیست ها زندانیان را در این ماه از عبادت ، قرائت قرآن و اقامه نماز تراويح منع مي كنند.

خويشاوندان 34 اسير فلسطيني روز دوشنبه نوار غزه را براي ديدن فرزندانشان در زندان صحرايي نفحه ترك كردند؛ پيش از اين نيز در اقدامي آزمايشي، خانواده هاي 25 اسير فلسطيني دوشنبه گذشته پس از 6 سال دوري، براي ديدن فرزندانشان غزه را ترك كرده بودند.

"موفق حميد" مدير جمعيت اسيران و آزادشدگان "حسام" به خبرنگار شبکه العالم، گفت:با مبارزه فرزندانمان در داخل زندانهاي اسراييلی و با اعتصاب غذاي آنها توانستيم فرزندانمان را پس از 6 سال دوري ملاقات كنيم و محاصره را با گرسنگي كشيدن فرزندانمان شكستيم.

00:12- 24/07

پربیننده ترین خبرها