جزییات روند انتخاب شهردار تهران توسط اعضای شورای شهر تشریح شد

جزییات روند انتخاب شهردار تهران توسط اعضای شورای شهر تشریح شد
سه شنبه 4 ارديبهشت 1397 - 14:58

رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: از میان هفت نفر کاندیدای منتخب اعضای شورای شهر تهران حسینی مکارم سرپرست فعلی شهرداری تهران بیشترین رأی را کسب کرده است.

العالم - ایران

محمد علیخانی در پایان پنجاه و هشتین جلسه علنی شورای شهر تهران درجمع خبرنگاران گفت: برای تصدی سمت شهرداری تهران لیست قوی بسته نشد، ولی باید برای اکثریت احترام بگذاریم. لیست هفت نفره‌ای که برای تصدی شهرداری تهران بسته شده است اصلا لیست قوی نیست، ولی باید به رأی اکثریت پایبند باشیم.

وی افزود: برای هفت نفر انتخاب شده باید استعلام‌های لازم انجام شود تا نهایتا بعد از رأی‌گیری گزینه شهرداری انتخاب شود این افراد باید برنامه‌های خود را اعلام و به کمیسیون‌های شورا ارائه کنند و تیم‌های مد نظر خود را برای مدیریت شهری معرفی کنند.

علیخانی در پاسخ به سوالی درباره اینکه چه کسی در بین هفت نفر بیشترین رأی را کسب کرده است، گفت: آقای مکارم سرپرست فعلی شهرداری تهران بیشترین رأی را کسب کرده است.

وی در پاسخ به سوالی دیگر درباره نشان دادن برگه رأی اعضا به یکدیگر گفت: این موضوع مشکلی ندارد و اعضا برای رأی دادن تصمیم حزبی را مد نظر قرار دادند.

علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران نیز به فرایند انتخاب شهردار تهران اشاره کرد و گفت: 7 گزینه‌ای که مشخص شده‌اند باید برنامه‌های خود را ارائه بدهند تا در روزهای یکشنبه و دوشنبه 16 و 17 اردیبهشت این افراد برنامه‌های خود را در چهارچوب سیاست‌های شورا ارائه می‌کنند. از بین این افراد 2 نفر انتخاب و سرانجام در 23 اردیبهشت ماه با حضور در صحن شورا برنامه‌های خود را اعلام و یک نفر به عنوان شهردار انتخاب خواهد شد.

اعطا افزود: پیش از این موارد نیز در زمان انتخاب شهردار، استعلام‌های لازم درباره گزینه‌ها مطرح می‌شود تا در آینده با مشکلی مواجه نشویم. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها