مقام بازرگانی چک خواستار حل مشکلات بانکی تهران و پراگ شد

مقام بازرگانی چک خواستار حل مشکلات بانکی تهران و پراگ شد
سه شنبه 4 ارديبهشت 1397 - 22:57

نایب رییس اتاق بازرگانی چک با اشاره به اجرای طرح «به سوی ایران» در این اتاق از دو سال پیش تاکنون، بر ضرورت حرکت دو کشور به سوی حل مشکلات بانکی تاکید کرد.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، «بوریوژ مینار» که سرپرستی هیاتی تجاری این کشور در سفر به تهران را بر عهده دارد، در دیدار با همتای ایرانی خود تصریح کرده، تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران بشدت بر روابط بانکی دو کشور اثرگذار بوده است و باید به سمت حل مشکلات بانکی گام برداریم.
مینار گفته، انرژی، معدن، مواد غذایی و دارویی زمینه‌های مناسب فعالیت مشترک ایران و چک به شمار می رود و امیدواریم همکاری در این زمینه‌ها گسترش یابد.
به گفته وی، 15 هزار شرکت کوچک، متوسط و بزرگ در اتاق بازرگانی جمهوری چک عضوند که در مجموع 60 درصد تولید ناخالص داخلی کشور را تامین می‌کنند. 
اتاق بازرگانی چک بزرگ‌ترین انجمن کسب‌و‌کار این کشور و عضویت در آن اختیاری است.
سفیر جمهوری چک در تهران، نیز در این نشست حضور داشت. 
«استفانک چومبا» با تشریح وضعیت کنونی روابط بانکی دو کشور، تلاش‌ دو طرف برای رفع موانع مبادلات مالی را خواستار شد.
 لزوم تشکیل کمیته مشترک ایران و چک 
نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در این دیدار خاطرنشان کرده، حجم روابط تجاری در سه سال گذشته رو به فزونی بود. البته حجم صادرات ایران به چک کاهش و واردات از این کشور افزایش یافت؛ زیرا صادرکنندگان ایرانی با برخی مشکلات برای صادرات کالا روبرو بوده‌اند.
«پدرام سلطانی» اضافه کرده، تشکیل کمیته مشترک ایران و چک در آینده نزدیک با هدف ایجاد ارتباطات تجاری منظم و مبتنی بر منافع دوجانبه، پلی میان بازرگانان ایجاد می کند.
وی از اتاق چک خواست موضوع افزایش تعرفه صادرات خشکبار به جمهوری چک را بررسی کند و برای تسهیل صادرات محصولات ایران به این کشور موضوع تعدیل تعرفه‌ها را در دستور کار قرار دهد. 
سلطانی همچنین پیشنهاد کرده با هدف شناخت بهتر بازارهای دو طرف، میزان تبادل هیات‌های تجاری بیشتر شود.
نمایندگان 10 شرکت از جمهوری چک در بخش های دارو، بانک، حمل‌و‌نقل، ساختمان‌سازی، گاز، برگزاری نمایشگاه، ماشین‌آلات، نیروگاه‌های برق و خبررسانی به تهران آمده اند.

پربیننده ترین خبرها