دو عضو هیأت معارضان موسوم به «ائتلاف ملی سوریه» استعفا کردند

دو عضو هیأت معارضان موسوم به «ائتلاف ملی سوریه» استعفا کردند
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1397 - 14:11

دو نفر از اعضای هیأت ائتلاف ملی سوریه پس از استعفای خود اعلام کردند که دیگر با چنین گروههایی نمی‌توانند کار کنند.

العالم - سوریه

وبگاه خبری «العربی الجدید» گزارش داد که امروز چهارشنبه سهیر الاتاسی و جورج صبره دو عضو هیأت معارض موسوم به «ائتلاف ملی سوریه» از این گروه استعفا کرده اند.

این استعفاها در حالی انجام گرفته است که قرار بود هیئت ائتلاف ملی سوریه با برگزاری نشستی، تحولات این کشور را بررسی و رئیس، دبیر کل و هیئت رئیسه جدید خود را انتخاب کند.

وبگاه خبری «ایلاف» به نقل از الاتاسی گزارش داد که مسیر رسمی کنونی راهکار سیاسی بحران سوریه، با مسیر مد نظر روسیه تطابق دارد.

وی مدعی شد که این مسیر روسیه سبب خواهد شد که راهکار سیاسی اصلی از بین برود و به محلی برای منافع کشورها و شخصیتهای مختلف تبدیل شود.

این معارض در ادامه اذعان کرد که جامعه بین الملل کاری کرده است که برخی از نهادهای رسمی معارضان در برابر دو گزینه نابودی یا تسلیم شدن قرار گیرد، و برخی «از آنها اولویتشان باقی ماندن بود و زندگی با توهمات تحقق [مسئله] غیر ممکن را در پیش گرفتند... برخی دیگر نیز از بین رفتند. در نتیجه ساختار سازمانی از بین رفت و به مجموعه گروههای تبدیل شدند که علنا اظهارات سیاسی متناقض مطرح میکنند.».

وی اعلام کرد که با این گروهها نمیتواند به فعالیت ادامه دهد و به همین دلیل از ائتلاف ملی معارضان کناره گیری میکند.

صبره نیز در توضیح علت استعفای خود اعلام کرد که این ائتلاف، ائتلافی نیست که در 11/11/2012 شکل گرفته است و به شیوه های کاری به تصمیمات و منشورات پایبندی دیده نمیشود و به اراده اعضا و «دیدگاه ملی سوریه مستقل» تعهدی وجود ندارد.

وی گفت که از ائتلاف خود را کنار کشیده است و از عضویت در هیئت عمومی این گروه کناره گیری میکند.

پیش از این نیز شماری از اعضای ائتلاف و پایه گذاران آن استعفا کردند. در همین راستا، اواسط اسفندماه گذشته «ریاض سیف» رئیس ائتلاف ملی معارضان سوریه از سمَت خود کناره گیری کرد و مدعی شد که علت این استعفا، وخامت وضعیت جسمانی اوست.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها